English

با افتتاح پروژه گازرسانی به ۴ روستا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛

شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان سنندج به ۱۹۶ روستا رسید

شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان سنندج استان کردستان با افتتاح پروژه گازرسانی به چهار روستا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به 196 روستا رسید.

شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان سنندج به 196 روستا رسید

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ گازرسانی به روستاهای وصلی علیا، وصلی سفلی، هشلی و تیرگران  طی آیینی به نمایندگی در  طی مراسمی در مسجد روستای وصلی سفلی با حضور رمضانی معاون سیاسی، امنیتی استانداری، فتحی نماینده مردم شهرهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، عسکری فرماندار شهرستان سنندج، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و جمعی از مدیران ادارات استان و شهرستان، مسئولان محلی و اهالی محل افتتاح شد.

در این مراسم مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، گفت: برای گازرسانی به چهار روستای مذکور در مجموع 23 هزار متر شبکه گذاری در سایزهای مختلف لوله های پلی اتیلین اجراء و تعداد 121  علمک نیز نصب شده است.

فعله گری هزینه اجرای پروژه گازرسانی به چهار روستای ذکر شده را 85 میلیارد ریال فقط در بخش اجراء ذکر کرد و یادآور شد : با احتساب هزینه های خرید کالا و تجهیزات ، تحصیل اراضی و سایر هزینه های مرتبط با اجرای پروژه جمع کل اعتبارات به بیش از 130 میلیارد ریال می رسد.

به گفته وی با افتتاح پروژه گازرسانی به این 4 روستا، 218 خانوار با جمعیتی معادل 1 هزار و 400 نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گفته فعله گری با گازرسانی به این روستاها، گاز طبیعی جایگزین سالیانه 2 میلیون و 200 هزار لیتر سوخت مایع شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به سختی کار در استان کردستان و شرایط جغرافیایی خاص این منطقه توضیح داد: گازرسانی به منطقه کوهستانی و صعب العبور و جغرافیایی خشن بخش سیروان سنندج طی مبارزه و حفاری در جان سنگ انجام گرفته و اگر حمایت و پشتیبانی مسئولان و همراهی مردم و سخت کوشی کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان نبود این پروژه به سرانجام نمی رسید.

این مقام مسئول به مدیریت زمان در پروژه ها اشاره کرد و اظهار داشت : تمامی برنامه ریزی ها و اهداف شرکت گاز استان کردستان بر اساس مدیریت زمان صورت گرفته و پروژه ها در زمان کمتر یا در موعد مقرر به اتمام می رسد و با گازدار شدن هر منطقه یا روستا جان تازه ای به آن دمیده شده و باعث مهاجرت معکوس ، اشتغال پایدار و رونق تولید می شود.

فعله گری در مورد پروژه های قابل افتتاح هفته دولت استان را این گونه تشریح کرد: 81 پروژه گازرسانی افتتاح می گردد که هزینه های اجرای آن 93 میلیارد تومان و 11 پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز می گردد که پیش بینی می گردد 72 میلیارد تومان هزینه در بر داشته باشد.

وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری شهرستان سنندج را 100 درصد و در در جمعیت روستایی را 99/7 درصد بیان کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود جمع کل پروژه های قابل افتتاح سنندج را 13 مورد ذکر کرد و گفت : گازرسانی به 4 روستا و 8 واحد صنعتی و یک پروژه بهینه سازی مصرف انرژی (سامانه خورشیدی ) جزء پروژه های افتتاح شده هفته دولت در شهرستان سنندج می باشد.

 

جشن پایان گازرسانی در کردستان

در ادامه این مراسم رمضانی معاون سیاسی، امنیتی استانداری ضمن گرامیداشت هفته دولت و تقدیر و تشکر از حضور پر شور مردم روستا در مراسم جشن پایان گازرسانی بیان کرد: امروز با کمال افتخار اعلام می گردد که تمام شهرها و روستاهای شهرستان سنندج تحت پوشش گاز طبیعی است و جای بسی افتخار است که در روستای گردشگری و زیبای وصلی سفلی جشن پایان گازرسانی گرفته می شود.

وی افزود: از مجموعه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان که با مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی گاز طبیعی را از مسیرهای کوهستانی و جغرافیای خشن به این منطقه از این میهن اسلامی رسانده کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رمضانی به این نکته مهم هم اشاره داشت که استان کردستان از منابع گازی فاصله زیادی دارد ولی امروز شاهد جشن پایان گازرسانی هستیم که این امر نشانه توجه ویژه دولت مردمی به مناطق مرزی و محروم در راستای عدالت اجتماعی دارد در حالیکه استان های در کشور وجود دارد که به منابع گاز طبیعی و پالایشگاه ها نزدیک تر هستند ولی درصد برخورداری آن ها کمتر است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان در ادامه سخنان خود در مورد تاخیر شروع پروژه های عمرانی در استان کردستان گفت: این استان از سال 58 تا سال 68 به مدت 10 سال درگیر جنگ با رژیم صدام و معاندین بوده و با توجه به شرایط ویژه، شروع عملیات عمرانی با تاخیر انجام گرفت ولی مدیران توانمند و تلاشگر با کار شبانه روزی موفق شدند زمان از دست رفته را جبران و کمبودها را رفع کنند و همانطوریکه اشاره شد در شاخص گازرسانی که استان از شرایط توپوگرافی خاص برخوردار و در مقایسه با سایر استان ها عملیات گازرسانی در آن سخت و طاقت فرسا بود ولی امروز شاهد اتمام این سختی ها هستیم و باز لازم به ذکر است این اقدام ارزنده جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه عسکری فرماندار شهرستان سنندج هم ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: امروز یک اتفاق مهم رخ داده است و اینکه شهرستان سنندج با گازدار شدن 196 روستا اتمام گازرسانی در این شهرستان و مرکز استان را جشن می گیرد.

فرماندار شهرستان سنندج در ادامه افزود: شرکت گاز استان کردستان دارای چنان عملکرد درخشانی است که در زمستان گذشته حتی یک مورد قطعی گاز گزارش نگردید و علاوه برمدیریت صحیح و اصولی منابع ،  به علت حسن شهرت به عنوان معین استان هرمزگان هم انتخاب شده است و من به نوبه خود از این همه تلاش و همت تشکر و قدردانی می کنم.

عسکری در پایان سخنان خود به افتتاح 125 پروژه با اعتبار 221 میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان سنندج خبر داد.

در ادامه این آئین محسن فتحی نماینده مردم شهرهای سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته پر خیر و برکت دولت اظهار کرد: امروز جشن پایان گازرسانی در شهرستان سنندج برگزار می گردد و این عملکرد درخشان شرکت گاز استان کردستان جای تقدیر و سپاسگزاری دارد و در هفته پر خیر و برکت دولت در هر جای استان قدم می گذاریم ثمره و تلاش دولت مردان در خدمت به مردم نمایان می شود و بایستی قدردان این همه تلاش و مجاهدت بود.

وی افزود: امروز در کمال شادی و شعف جشن پایان گازرسانی برگزار می گردد و امیدوارم در آینده نزدیک جشن های دیگر هم در سایر شاخص ها برگزار شود و مردم شریف استان در شاخص های رفاه به مدارج بالاتری صعود نمایند.

در ادامه مراسم ماموستا عارف امام جمعه روستای وصلی سفلی، هیبت محمدی دهیار روستا و رضا محمدی بخشدار بخش سیروان ضمن ایراد سخنرانی از زحمات شرکت گاز استان کردستان تقدیر و تشکر کردند.

در پایان مراسم مشعل گاز در داخل مسجد به نمایندگی از 13 پروژه گازرسانی روش گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه