English

فرماندار شهرستان چوار خبر داد؛

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان چوار در کمیته برنامه‌ریزی

فرماندار شهرستان چوار گفت: استاندار و معاونین جهت آگاهی از مشکلات به‌صورت حضوری از این شهرستان بازدید کرده و ۲مرحله جلسه شورای اداری در چوار برگزار شده‌است.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان چوار در کمیته برنامه‌ریزی

ابراهیم یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، با تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: اقدامات مهمی جهت بهسازی مسیر مواصلاتی شهرستان و همچنین روستاهای منطقه انجام‌شده و عملیات بهسازی مسیر ایلام _چوار به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

پروژه‌های راهسازی شهرستان چوار

وی همچنین به عملیات بهسازی و قیرپاشی محور روستای بان خشک_ ریزه وند اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پیمانکاران در این مسیر در حال فعالیت هستند و حدود ۷ کیلومتر از آسفالت مسیر و همچنین ساخت پل در حال انجام است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر روستای چم ژیه نیز در ۳ نقطه در حال انجام و ۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص پیدا کرده‌است.

این مسئول با اشاره به این‌که عملیات بهسازی محور حاجی بختیار_ پارده به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در حال انجام است گفت: خط‌کشی ۱۵ کیلومتر از مسیر ایلام_ ایوان نیز برای اربعین انجام‌ شده است.

فرماندار شهرستان چوار اضافه کرد: ۵ میلیارد تومان نیز از سوی ستاد بحران برای بهسازی پل‌های بخش بولی اختصاص پیدا کرده‌است.

پروژه‌های حوزه تامین آب شهرستان

یعقوبی در ادامه به اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع مشکلات آب شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد مخزن آب ۲ میلیون لیتری برای شهرستان چوار با قرارداد ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، آب‌رسانی با تانکر به روستاهای شهرستان، ایجاد مخزن آب و لوله گذاری در روستای میرمکان با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان و همچنین روستاهای مله‌سیه، حاج بختیار و غیره از اقدامات انجام‌شده در حوزه آب شهرستان است.

فرماندار شهرستان چوار در ادامه اضافه کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان برای لوله‌گذاری و ایجاد مخزن در شهرستان چوار تخصیص پیدا کرده‌است.

این مسئول در ادامه به رایزنی و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: براساس دستور استاندار آب، برق و گاز خانه باغ‌های شهرک صنعتی قطع شده‌اند و در تلاشیم واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.

یعقوبی به تخصیص اعتبار ۷ میلیاردی در بحث اربعین به شهرستان چوار اشاره کرد و گفت: این مبلغ جهت توسعه زیرساخت‌های اربعین و همچنین بیش از ۱ میلیارد نیز جهت بهسازی ساختمان بخشداری گنجوان و تجهیز فرمانداری شهرستان اختصاص‌یافته است.

جانمایی ادارات در شهرستان

وی ادامه داد: در پی دستور استاندار ادارات ارشاد، تبلیغات اسلامی، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان مستقر شدند و استقرار ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بنیاد شهید نیز در حال پیگیری است‌ و قول مساعد جهت استقرار این ادارات توسط مدیران داده شده‌است.

فرماندار شهرستان چوار در ادامه با اشاره به لزوم استقرار اداره مالیات در شهرستان با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی منطقه نیز  با حضور استاندار و مدیران رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در جهت ایجاد اماکن ورزشی و آموزشی، کمک به طرح‌های هادی در روستاهای شهرستان چوار، به‌کارگیری نیروهای بومی و... انجام شده‌است. 

 این مسئول در ادامه به بهسازی شبکه برق شهرستان و روستاهای منطقه به‌عنوان یکی از مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: جهت تحقق این مطالبات برق‌رسانی به روستای بان زیارت به‌زودی انجام می‌شود. 

اقدامات انجام شده در حوزه عشایر 

فرماندار شهرستان چوار در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه عشایر اشاره کرد و گفت: آب‌رسانی سیار و تقسیم نهاده‌های دامی در بین عشایر منطقه از جمله اقداماتی است که طی ماه‌های گذشته در مناطق عشایرنشین انجام‌شده است.

وی به احداث پل در منطقه گله‌جار اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱ و نیم میلیارد در حال انجام است و همچنین آسفالت روستاهای گلزار، گلزار حداد و گلزار بر کبود درحال انجام است.

یعقوبی به اجرای طرح هادی در بسیاری از روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی در بخش بولی در روستای قبله هم‌اکنون در حال انجام است و همچنین لای‌روبی رودهای روستاهای شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که در کمیته برنامه‌ریزی جمعاً برای شهرستان چوار ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته است خاطرنشان کرد: تکمیل مسجد جامع شهرستان چوار به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه در دستور کار قرار دارد و جهت تحقق این مهم ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده و تکمیل این پروژه در سال جاری انجام می‌شود.

سایر پروژه‌های شهرستان چوار

فرماندار چوار همچنین به افتتاح کارخانه تولید آب‌معدنی با کمک بخش خصوصی و با اشتغال زائی برای ۱۳ نفر اشاره کرد و گفت: ساخت، نصب و راه‌اندازی پکیج تولید نیتروژن با روش psa با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، اجرا و نصب سیستم حفاظت الکترونیک با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال، رتروفیت سیستم کنترل و تجهیزات LP مسیر سوخت و هوای بویلرها با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال و همچنین F&G با اعتبار ۵۰میلیارد ریال از جمله پروژه‌های پالایشگاه گاز محسوب می‌شود که در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

این مسئول همچنین گفت: اسکرابر واحد SRU با اعتبار ۱۰میلیارد ریال، اصلاحیه پاپینگ کمپرسور هوا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، باز چرخانی آب خروجی سیستم پساب برای مصارف غیربهداشتی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، فاز اول تسطیح و بتن‌ریزی محوطه شوتینگ گوگرد با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال، ساخت، ازجمله پروژه‌های پالایشگاه گاز است که در هفته دولت افتتاح می شوند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: احداث مخزن و شبکه توزیع روستای میر مکان با اعتبار ۲میلیارد ۷۰۰ میلیون، احداث مخزن ۳ هزار متر مکعبی روستای آوه‌زا با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون، احداث چشمه و خط انتقال روستای چم‌ژیه با اعتبار ۷۰۰ میلیون، احداث چشمه شیرین آب بخش بولی با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ازجمله پروژه‌هایی است که طی هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: اجرای خط انتقال وشبکه ومخزن بتنی100متر مکعبی میرمکان، اجرای خط انتقال وشبکه و مخزن بتنی 200 متر مکعبی دارتوت، اجرای شبکه سرچم دهارون، مخزن بتنی200 مترمکعبی پاچم دهارون، بهسازی چشمه گنجوان، اجرای خط انتقال وشبکه ومخزن بتنی 100متر مکعبی پلک لک، اجرای خط انتقال وشبکه ومخزن بتنی 50متر مکعبی پلک گردل، ساخت مخزن بتنی300متر مکعبی ابزا، ساخت مخزن بتنی 300متر مکعبی چشمه سرخ، اجرای خط انتقال به گله جار گلزار، اجرای خط انتقال به روستاهای بخش مرکزی به طول ۱۵ کیلومتر، ساخت ایستگاه پمپاژ روستای چگا، ساخت مخزن بتنی200متر مکعبی حاج بختیار و شهرک شهید رجایی، مخزن بتنی100مترمکعبی بهارستان و مخزن بتنی 50متر مکعبی پلکانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه