English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛

برق ۹۵ دستگاه اداری پر مصرف استان کردستان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تاکنون برق ۹۵ دستگاه اجرایی پرمصرف استان کردستان به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف برق و توجه نکردن به اخطاریه‌ها قطع شده است.

برق ۹۵ دستگاه اداری پر مصرف  استان کردستان قطع شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

وی تعداد مشترکین اداری سطح استان را یک هزار و ۷۶۶ مشترک عنوان کرد و گفت: سهمیه مشترکین اداری استان کردستان در بحث کاهش مصرف برق، بیش از ۷ مگاوات بوده که حدود ۵ مگاوات معادل ۷۳ درصد آن محقق شده است.

لهونیان تعداد بازدید میدانی از ادارات را ۸۹ مورد عنوان و بیان کرد: به صورت میانگین روزانه  بالغ بر ۲۵۰ دستگاه اداری از طریق شبکه‌های هوشمند رصد و پایش می‌شوند.

وی با اشاره به اخطاریه قطع برق به ۱۱۵ دستگاه دولتی در استان کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برق ۵۱ دستگاه دولتی به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف ۳۰ درصدی و ۴۶ دستگاه  به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف ۶۰ درصدی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولدهای خود تامین دریافت کنند.

هیوا لهونیان در ادامه گفت: ادارات، نهادها و ارگان‌ها بایستی در روزهای کاری هفتە حداقل از ساعت ۱۰ الی ۱۳ مولدهای خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار نموده و ارتباط خود را با شبکە عمومی توزیع برق، قطع نمایند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ ادارە کل، نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ نظامی و انتظامی سطح استان کردستان دارای مولدهای خود تامین یا دیزل ژنراتور هستند کە از این تعداد تنها ۳۵ دستگاه دیزل ژنراتور وارد مدار و ۹۴ دیزل ژنراتور هنوز وارد مدار نشده است.

لهونیان به مصوبه قبلی هیئت وزیران در خصوص الزام تامین ۲۰ درصدی مصرف برق وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر (پنل خورشیدی) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مهم در استان کردستان به خوبی محقق نشده است، لذا در شرایط کنونی بسیار ضروری است که ادارات در بحث به مدار آوردن مولدها و استفاده از انرژی‌های خورشیدی به صورت جدی اهتمام نمایند.

لازم به ذکر است که ادارات با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیر ضرور، استفاده ازسیستم هوشمند روشنایی و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش (۲۴درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه