English

دمای هوای برخی از نقاط کردستان به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان روند افزایشی دارد و پیش بینی می‌شود دمای هوا در نواحی کم ارتفاع جنوب غرب استان به بالای 40 درجه سانتی گراد برسد.

دمای هوای برخی از نقاط کردستان به بیش از 40 درجه می‌رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، علی پناهی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های استان کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته میانگین حداقل دمای هوای استان 11 و حداکثر 30 درجه سانتی گراد بود، اظهار داشت: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز به طور متوسط چهار تا 6 درجه افزایش می یابد و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در بعدازظهرها رشد پوشش ابر و وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود و در برخی از نقاط نیمه شمالی احتمال رگبار پراکنده و نقطه ای وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در این مدت به دلیل گرمای هوا، امکان وقوع آتش سوزی در مراتع دارای پوشش گیاهی خشک شده بیشتر است و مصرف حامل های انرژی همچون برق و مصرف آب نیز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای پنج درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای 39 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین 14 و 33 درجه سانتی گراد گزارش شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه