English

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای جلوگیری از طغیان شته‌ها عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با استفاده از سم حشره‌کش پالیزین آغاز شد.

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آسو شعبانی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان،بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر سنندج گفت: عملیات سمپاشی با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در سمپاشی درختان از سم حشره کش پالیزین که بر پایه ارگانیگ است استفاده می‌شود که هیچ زیانی از لحاظ زیست محیطی نداشته و برای شهروندان نیز هیچگونه آسیبی در برنخواهد داشت.

شعبانی با اشاره به اینکه مرحله نخست سم پاشی درختان سطح شهر در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد افزود: عملیات سمپاشی بهاره به مدت 10 روز توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری انجام خواهد شد.

 رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه عملیات سمپاشی از ساعت 24 شب  الی 6 صبح انجام می شود از  شهروندان خواست، از باز کردن پنجره های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

وی همچنین از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک 2 هکتاری موسوم به باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در سنندج خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در این محدوده احداث می‌شود.

شعبانی افزود: برای اجرای عملیات احداث فضای سبز از گونه های مختص به باغ ایرانی شامل چنار، سرو شیراز، کاج، ژینگوا، یاس امین الدوله، کاج موگو، بید مجنون، یاس پروین و کاج ستاره‌ای استفاده می شود.

وی یادآور شد: احداث آبنما و استفاده از گونه‌های سایه‌انداز و مقاوم در مقابل باد با توجه به سطح ارتفاع و مقاوم در برابر کم آبی و گونه‌های بومی شامل افرا، زبان گنجشک، و ارغوان برای اجرای عملیات فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: پس از اتمام عملیات احداث فضای سبز نسبت به نصب مبلمان پارکی در محدوده این 2 طرح اقدام خواهد شد.

شعبانی اظهار داشت: دور تا دور محوطه پارک 2 هکتاری باغ ایرانی با استفاده از نسترن، آبشار طلایی و گل های فصلی آراسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه