English

هجوم گرما کردستانی ها را غافلگیر کرد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت : امروز گرمای هوا در استان کردستان رکورد گرمترین روز سال را به خود اختصاص داد.

هجوم گرما کردستانی ها را غافلگیر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام چاره خواه ظهر امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهارداشت:  با استقرار الگوی تابستانی از روزهای گذشته دمای هوای کردستان افزایش 5تا 6 درجه‌ای داشته است و در این مدت سلین گرم‌ترین ایستگاه استان بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه سلین در هفته گذشته با 42 درجه گرم ترین دمای امسال را ثبت کرد اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته نیز این ایستگاه 43 درجه بالای صفر رکورد خود در سال جاری را شکست.

چاره خواه گفت: در شبانه روز گذشته سلین هورامان با دمای 43 درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه هواشناسی بود و در این شرایط استان گرمترین روز امسال را سپری کرد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان افزود: در 24 ساعت گذشته پس از سلین سروآباد و سنندج هرکدام با 40 درجه، کامیاران با 38 درجه، سقز با 36 درجه، قروه، بیجار و بانه هرکدام با 35 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین های این استان بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت خنک‌ترین دماهای ثبت شده نیز در ایستگاه‌های سراب شهرک با هشت درجه به ثبت رسیده است افزود: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان تا اواخر هفته شاهد هوای پایدار و در اکثر ساعات آفتابی پیش بینی شده است.

چاره خواه گفت: در این مدت پدیده دارای اهمیت تداوم گرما بوده که تا پایان هفته ادامه دارد و برای امروز سه‌شنبه و 2 روز پایانی هفته در بعد از ظهرها سرعت وزش باد زیاد و در ارتفاعات استان گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه