English

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی:

ایرانی‌ها روزانه ۱۳ دقیقه ورزش می‌کنند، اروپایی‌ها ۵۲ دقیقه!

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به این که میزان ورزش کردن مردم ایران در طول روز حدود ۱۳ دقیقه است، گفت: مردم در اروپا روزانه معادل ۵۲ دقیقه ورزش می‌کنند.

ایرانی‌ها روزانه ۱۳ دقیقه ورزش می‌کنند، اروپایی‌ها ۵۲ دقیقه!

به گزارش خبرگزاری موج، افشین ملایی ظهر سه‌شنبه در نشستی با حضور حمید استیلی که با معرفی به عنوان سفیر ورزش همگانی برگزار شد، با اشاره به این که ورزش کم هزینه‌ترین و بهره‌ورترین راهکار برای تامین سلامت مردم است، اظهار کرد: متاسفانه می‌گویند ایرانی‌ها فقط صدای بلند را می‌شنوند و تا زمانی که مساله‌ای به بحران تبدیل نشود کاری انجام نمی‌دهند و باید به صراحت اعلام کرد که میزان عالیت بدنی مردم ایران اصلا در سطح مناسبی قرار ندارد.

وی با تاکید بر این که سلامت ملی به خطر افتاده است، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی باید مدنظر قرار گیرد و شرایطی ایجاد شود که میزان تحرک مردم افزایش یابد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان این که مردم ایران در طول روز ۱۳ دقیقه ورزش می‌کنند، گفت: میزان ورزش مردم در اروپا در طول روز ۵۲ دقیقه است و شاهد اختلاف بالای میزان ورزش کردن مردم در کشور با کشورهای اروپایی هستیم.

ملایی با اشاره به این که دیگر با برگزاری همایش پیاده‌روی و اهدای جوایز نمی‌توان مشکل کم تحرکی را کم کرد، گفت: باید فعالیت بدنی به صورت مستمر مدنظر قرار گیرد و مردم روزانه ورزش کردن را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: رویکرد فدراسیون همگانی این است که از طرح شهر فعال و فعالیت بدنی در تمامی شهرهای ایران حمایت کند. قرار است در دهه فجر در شش رشته مسابقات ورزشی مدنظر قرار گیرد اما با توجه به شیوع ویروس سرعت خود را کم کرده‌ایم و اگر کرونا اجازه ندهد مسابقات با تعویق روبه‌رو خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان این که فدراسیون متبوعش علاقمند نیست درآمدهای خود را از جیب مردم تامین کند، خاطرنشان کرد: اعتبار وزارت ورزش به عنوان دولت به فدراسیون ورزش‌های همگانی قابل تامل است و تا کنون تنها ۳.۵ میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم که حدود یک سوم رقم تعیین شده است.

ملایی با اشاره به این که حدود ۶۰ رشته ورزشی تحت پوشش داریم، گفت: مینی فوتبال ظرفیت تحت پوشش قرار دادن یک میلیون ورزشکار را در سراسر کشور دارد و باید به ظرفیت‌های ورزش همگانی بیش از پیش توجه و مردم را با ورزش‌های همگانی درگیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه