English

اولین گام لرزان با برد اقتصادی

برتری ناپلئونی تیم ملی ایران مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی، دوگانگی خاصی از امیدواری و ناامیدی، نزد جامعه فوتبالی ایران، بابت صعود به جام جهانی 2022 قطر ایجاد کرد.

اولین گام لرزان با برد اقتصادی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، برای فوتبال ما که روزهای سختی را می گذراند شاید برای برگشتن اقبال عمومی همین بردهای حتی اقتصادی نیاز باشد. فوتبالی که حتی در سطح ملی هم با دوگانگی رنگ ها مواجه است و این مواجهه تاثیر گذار در شرایط آن موثر واقع می شود. برای رسیدن به قطر باید از مرحله ای عبور کنیم که به ظاهر گروه ساده تری از گروه دیگر می آید اما این صورت ماجرا است، بخصوص برای فوتبال ما که حالا درگیر حواشی متعددی شده. چند نکته برای برد گام اول اما بررسی آن ضروری به نظر می رسد.

نکته اول؛

عجیب ترین نتایج تیم ملی تاریخ را در حال دیدن هستیم با مربی بدون مربی، بازی خوب یا بد، در هر صورت برنده از زمین بیرون می آییم. 

نکته دوم؛

هشت برد متوالی با اسکوچیچ؟! خوش بین ترین هوادار تیم ملی هم فکرش قد نمی داد.آمار صد در صد برد. نمی توان نقش او را واقعا در شکل گیری نتایج نادیده گرفت، هرچند تیم پر ستاره ای را در اختیار دارد.

نکته سوم؛

مثل مرحله قبل بدون بازی تدارکاتی به بازی های رسمی رسیدیم. اضافه کنید به این موضوع کرونا گرفتن سرمربی و مربی تیم. پس بازی اول این مرحله هم بازی تدارکاتی ما هم می توانست نام بگیرد.

نکته چهارم؛

تفاوت فوتبال ما با سوریه در همین است. روزهای بد هم ما پیروز میدان هستیم،حداقل در مقابل چنین تیم هایی.اتفاقا تیمی که روزهای بد برنده از میدان خارج می شود شخصیت خود را به رخ می کشد. ضمن اینکه تیمی که گل نمی خورد یا سخت گل می خورد در نهایت موفق خواهد بود.

نکته پنجم؛

سوریه همان فوتبال فیزیکی و انگیزشی را جلوی ایران دنبال می کرد با مهاجمی زهر دار به نام عمر خربین و دیگر هیچ. حتی بعد از گل خوردن باز هم تیم با برنامه ای نبود. سوریه عملا عراق با چند لول پایین تر است، پس برای بازی دوم هم کمی آماده تر شدیم.

نکته ششم؛

بازی تدارکاتی نداشتیم، طبیعی بود دقایق اول بازی را از دست بدهیم اما اینکه تا بیشتر از اواسط نیمه اول به قول علی پروین یه پخ حریف نمی کنیم یک جای کار می لنگد. همیشه نمی توان به نیم دوم دل بست  و گل زد.

نکته هفتم؛

سوریه نه، اصلا همه تیم های این گروه بار روندگی خط جلو ما را می دانند و تحلیل کرده اند، کانال های کناری باید فعال تر باشند و بی محابا تر حمله کنند تا آنها را وادار به واکنش کنند وگرنه بازی همین آشی می شود که نیمه اول شد.ساکن و بی حرکت.ضمنا موج دوم حمله در این سبک بازی ها بسیار‌مهم است.

نکته هشتم؛

در مرحله مقدماتی هم تعویض های اسکوچیچ کارساز بوده و در این بازی هم حردانی پایه گذار تیم بود و اصلا خود را به ترکیب اصلی احتمالا تحمیل کرده. این تعویض ها حالا چه کار اسکوچیچ باشد یا مشاوران او فعلا نکته قوت آنهاست. 

نکته نهم؛

گل اول . تمام مشکل تیم ما گل اول بود و امیدوار به گل های بیشتر.چرا که بار روانی تیم مثبت شد و عملا تیم حریف نیاز به بالا آمدن و حمله داشت. اما نکته ای که بود بعد از گل اول نه در بحث حفظ نتیجه استراتژی مشخص داشتیم نه برای زدن گل های بعدی. سردرگمی بهترین واژه برای این دقایق شاید باشد. البته در یک سوم دفاعی حریف باید مسئولیت پذیر تر باشیم و نظم بیشتری داشته باشیم.

نکته دهم؛

از تعویض های فنی گفتیم اما به تعویض اجباری عزت الهی هم باید بپردازیم. عزت الهی شاید تنها بازیکن جایگزین برای کریم باقری باشد که پاس های سی، چهل متری روی بند کفش هم تیم های خود ارسال می کند. ای کاش هم قدر خود را بداند هم چابکی و سوبلکس های بدنی خود را برای این پست حساس تقویت کند.

نکته یازدهم؛

سه روز با بازی عراق حدواد زمان است. با نتایج بدست آمده فعلا حداقل در بعد نتیجه خودی نشان داده ایم و شخصیت خود را به گروه تحمیل کرده ایم. اما نکته اصلی این است که برای موفقیت در چنین شرایطی باید بازی به بازی پیش رفت. پله به پله برای صعود گم برداشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه