English

یوسف صبری:

مدال های طلای جهانی خودم را تقدیم به مدافعان سلامت کردم /قول استاندار دیگر برایم اهمیتی ندارد

قهرمان ووشو جهان گفت: تنها کاری که از دستم برمی آمد این بود که با ارزش ترین مدال هایم را تقدیم مدافعان سلامت کنم.

مدال های طلای جهانی خودم را تقدیم به مدافعان سلامت کردم /قول استاندار دیگر برایم اهمیتی ندارد

یوسف صبری قهرمان ۲ دوره مسابقات قهرمانی ووشو جهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: بعد از مسابقات قهرمانی ووشو جهان در سال ۲۰۱۹ در زمان استقبال از من در فرودگاه اردبیل، استاندار اردبیل قول تجلیل از من را در یک مراسمی دادند که بعد از نزدیک ۲ سال تاکنون هیچ تجلیلی از من برگزار نشده است و قول استاندار دیگر برایم اهمیتی ندارد …! البته آقای انوشیروانی نیز چند مورد با بنده تماس گرفته اند و قول پیگیری را داده اند. من تنها فردی هستم که در سالیان اخیر مدال جهانی برای استان به ارمغان آورده ام اما دریغ از یک حمایت …!!!

وی ادامه داد: در تمام این سال ها از طرف مسئولین شهرم، فقط یک قطعه زمین از طرف شهرداری آبی بیگلو به من داده شده است و همچنین سپاه ناحیه نمین نیز از سال ۹۶ سالن ورزشی را در اختیار ما قرار داده اند.

قهرمان ووشو جهان اضافه کرد: من مجبور بودم در ۵ سال اخیر بدلیل شرایط تمرینی در هفته ۳ بار به اردبیل آمده و عملا در ایاب و ذهاب با ماشین شخصی و مشکلات خاص خودش رفت و آمد می کنم.

صبری افزود: در حال حاضر بیکار هستم و درآمد خاصی ندارم و فقط از طریق قرارداد با باشگاه های کشور امرار معاش می کنم. من با چندین مدال طلا قهرمانی ووشو جهان، در چنین شرایط سختی قرار دارم!!! این در حالی است که به قهرمانان ووشو سایر استان ها، زمین و مسکن و مغازه داده شده و تجلیل های شایسته ای انجام شده است!! اما امیدوارم با سایر ورزشکاران، چنین رفتاری انجام نگیرد که در نهایت ورزش استان ضرر قابل توجه ای خواهد کرد.!!

**از ۱۷ سالگی عضو تیم های ملی هستم

صبری با بیان اینکه از ۱۴ سالگی و از زمان تاسیس باشگاه در آبی بیگلو به رشته های کونگ فو و کینگ بوکسینگ علاقمند شده و به این رشته ها روی آورده‌ام، اضافه کرد: در مسابقات ووشو استانی مورد توجه استاد محمدزاده قرار گرفتم و با حمایت های آقای افشار رئیس فعلی هیات ووشو استان، بنده را تشویق به فعالیت مستمر در ووشو کردند که توانستم با آموزش کامل این رشته و استمرار در تمرینات برای مسابقات آماده شوم .

**در اولین رویداد آسیایی و جهانی توانستم مدال طلا را کسب کنم

قهرمان ووشو جهان گفت: در سال ۱۳۹۳ توانستم با قهرمانی در رده جوانان انتخابی استان به مسابقات جوانان انتخابی تیم ملی اعزام شوم که با کسب مدال برنز در این مسابقات به اردوی تیم ملی راه پیدا کردم.

صبری ادامه داد: تنها عضو اردبیلی اردوی جوانان در سال ۱۳۹۴ بودم که توانستم در اردوی تیم ملی فیکس وزن خود شوم و با راهنمایی ها و حمایت های استاد محمدزاده که در آن مقطع هم یکی از مربیان تیم ملی جوانان بودند، همراه با تیم ملی جوانان به مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ چین اعزام شدم و با شکست تمامی حریفان اولین، مدال آسیایی خودم را در ۱۷ سالگی کسب کردم. بلافاصله در مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۱۶ نیز باتوجه به اینکه در انتخابی تیم ملی نیز فیکس شده بودم، توانستم اولین مدال طلای جهانی خودم را در این مسابقات کسب کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه کمتر ووشوکاری توانسته است که بلافاصله از رده جوانان به رده بزرگسالان صعود کند اما من توانستم با توکل برخدا در رده بزرگسالان نیز در انتخابی قهرمانی کشور و تیم ملی مقام اول را کسب کنم و همراه با تیم ملی به مسابقات جهانی بزرگسالان روسیه۲۰۱۷ اعزام شدیم که توانستم قهرمان جهان شوم.

قهرمان ووشو جهان اضافه کرد: در سال ۲۰۱۸ در انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی چین، وزن خود را با توجه به اوزان مسابقات به شدت کاهش دادم و این عامل باعث شد که نتوانستم فیکس تیم ملی شوم و از بازی های آسیایی جا ماندم. اما به ترتیب در مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در سال۱۳۹۷، مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ چین و همچنین مسابقات جهانی ۲۰۱۹ چین توانستم در هر سه مسابقات مدال طلا و مقام اولی را کسب کنم. ان شالله هدفم کسب مدال در بازی های آسیایی۲۰۲۲ چین خواهد بود.

**هیات ووشو استان در ۸ سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است

قهرمان شایسته استان اردبیل با بیان اینکه در زمان ریاست آقای افشار از سال ۹۰ الی ۹۸ فعالیت های هیات ووشو استان چشمگیر بوده است، گفت: با برگزاری لیگ های استانی در رده های نونهالان ونوجوانان و همچنین اعزام تیم های منتخب استان به رقابت های کشوری در تمامی رده ها و برگزاری دوره های مربیگری و داوری و استعدادیابی روند پیشرفت محسوسی داشته است.

صبری افزود برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی در آبان ۹۷ در اردبیل به اذعان تمامی تیم های شرکت کننده، بهترین میزبانی این مسابقات بود که به شکل شایسته ای به همت هیات ووشو استان اردبیل برگزار شد. امیدواریم روند خوب سابق با حضور مجدد آقای افشار در هیات، ادامه داشته باشد.

**نتیجه انتخابات ریاست ووشو استان در سال ۹۸ اشتباه بود!

قهرمان ووشو جهان با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات هیات ووشو در سال۹۸ اشتباه بود افزود: بعد از اینکه آقای انعامی با اعتماد اعضای مجمع برای ریاست این هیات انتخاب شدند، یکی دو ماه بعد اعضای مجمع متوجه شدند که یک دوگانگی در میان جامعه ووشو از طرف هیات جدید در حال رخ دادن است و نسبت به این وضعیت، خودم و اعضای مجمع و قهرمانان ووشو چندین بار با آقای انعامی صحبت کردیم اما فایده ای نداشت و در مقاطعی نیز به مربیان و اساتید، توهین هایی صورت گرفته بود. در نهایت با توجه به اینکه ووشو استان در سال ۱۳۹۸ با افت محسوسی روبه رو شده بود و این روند به ضرر ووشو استان بود، با تصمیم مجمع و درخواست برگزاری مجمع فوق العاده، آقای انعامی برکنار شدند.

قهرمان ووشو جهان عنوان کرد: تنها کاری که از دستم برمی آمد این بود که با ارزش ترین مدال هایم را تقدیم مدافعان سلامت کنم که در این شرایط سخت مبارزه با ویروس منحوس کرونا، از زحمات جانانه شان تقدیر و تشکر کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه