English

میر محمد سید هاشمی خبرداد:

احداث ۵۰۰ واحدملی مسکن در اردبیل برای مهندسان

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت:نظام مهندسی ساختمان اردبیل، در قالب طرح اقدام ملی مسکن 500 واحد برای مهندسان اردبیلی احداث می شود.

احداث 500 واحدملی مسکن در اردبیل برای مهندسان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،میرمحمد سیدهاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: نظام مهندسی ساختمان اردبیل، در قالب طرح اقدام ملی مسکن 500 واحد برای مهندسان اردبیلی احداث می شود.

وی افزود: نظام مهندسی اردبیل اولین سازمان در سطح ملی است که توانسته این فرصت را برای جامعه مهندسان فراهم کند و در این راستا 500 واحد با اولویت اعضای نظام مهندسی ساختمان اردبیل که واجد شرایط اقدام ملی مسکن باشند احداث می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: بر اساس طرح اقدام ملی مسکن هزار 550 واحد مسکونی در سه نقطه از شهر اردبیل احداث می‌شود و هزار 50 واحد با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود که نظام مهندسی اردبیل در حوزه طراحی و نظارت با آنها همکاری مستقیم دارد.

سیدهاشمی ادامه داد:اعتماد استاندار اردبیل، معاونت عمرانی و مجموعه راه و شهرسازی به نظام مهندسی ساختمان در این راستا، نشان از اعتبار این مجموعه دارد و عملیات احداث تا دو ماه آینده استارت می‌خورد و چیزی حدود دو سال تکمیل و بهره‌برداری از آنها زمان می‌برد.

وی گفت: این امر علاوه بر اینکه اشتغال در حوزه مهندسان را رونق می‌بخشد، یک کارگاه آموزشی پویا را هم پیش روی مهندسان جوان و نوپا می‌گذارد و هر دو فرصت ارزشمندی است. اما از آنها مهم‌تر امکان بهره‌مندی مهندسان از 500 واحدی است که برای اعضای نظام مهندسی اردبیل احداث می‌شود. 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: آنچه که تحقق آن محصول چانه‌زنی نظام مهندسی برای اخذ این امتیاز طلایی در مسیر خانه‌دار شدن طیفی از اعضای واجد شرایط است و این اقدامی تشریفاتی و نمادین نیست، رویکردی است در راستای تقویت نقش مسئولیت اجتماعی نظام مهندسی ساختمان می باشد.

وی گفت: نظام مهندسی اردبیل صرفا تمرکز فعالیت‌هایش را معطوف به ابعاد فیزیکی و کالبدی نکرده است. مسئولیت اجتماعی نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین تشکل غیردولتی امری است که در مواردی چون اقدام ملی مسکن نمود عینی دارد.

سیدهاشمی گفت: سبد حمایتی برای اقدام ملی مسکن در اردبیل پر و پیمان است. زمین را راه و شهرسازی تامین می‌کند، شهرداریاردبیل برای پروانه‌ها تخفیف 40 درصدی می‌دهد و نظام مهندسی اردبیل هم 60 درصد برای هزینه‌های مرتبط، تخفیف در نظر گرفته است. این امر قیمت را به شکل ملموسی برای اقشار متقاضی پایین می‌آورد و اینگونه می‌توان ادعا کرد که اقدام ملی مسکن طرحی امیدبخش برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که آنها را به خانه‌دار شدن نزدیک می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه