English

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با حجت الاسلام ذوالنوری دیدار کرد

مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با حجت الاسلام ذوالنوری دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این دیدار که در محل دفتر نماینده مردم استان قم بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری صورت گرفت؛ بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان, گزارش کاملی از فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان و برنامه‌های آینده ارائه نمود.

در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن استان به طرح مسکن اقدام ملی اشاره نمود و گفت: با توجه به استقبال متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از همان ساعات اولیه ظرفیت ثبت نام شدگان در سامانه آباد به طور کامل در استان قم و شهرهای تابع تکمیل و مراحل بعدی نیز جهت تشکیل پرونده به متقاضیان ثبت نامی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های 180 واحدی دهلاویه , 96 واحدی خیابان شهدای فردو و آماده سازی زمین های پروژه 20 هکتاری طرح اقدام ملی توسط واحد ماشین آلات بنیاد گفت: در حال حاضر دو پروژه طرح اقدام ملی توسط پیمانکار در مرحله اجرای فوندانسیون و شناژ بندی است.

وی با توجه به اینکه استان قم تک شهرستان است و در شهرهای اطراف نیز مشکل مسکن به صورت جدی وجود ندارد، گفت: تقاضا داریم در شهر قم زمین مناسب با قیمت تمام شده در قالب طرح اقدام ملی یا مسکن محرومین تحویل بنیاد شود تا بتوانیم با ساخت مسکن مناسب به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به ورود بنیاد مسکن به نوسازی بافت فرسوده قم و ضرورت این موضوع بیان داشت: با عنایت به پیگیری‌های ویژه نمایندگان و مسئولین استانی، بنیاد مسکن به صورت میدانی اطلاعات چندین منطقه قم را جمع آوری و احصاء نموده و آمادگی دارد جهت آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم اقدام نماید.

وی ادامه داد: با توجه به  آب و هوای گرم شهر قم تعداد زیادی از مردم تمایل دارند در روستاهای اطراف و بخصوص روستاهای خوش آب و هوا زمینی را تهیه و جهت سکونت موقت یا دائم آن را بسازند. اگر بنیاد در این روستاها زمین تملک و با ساخت و ساز آن به متقاضیان واگذار نماید می‌تواند سرریز جمعیت شهر قم را به این روستاها هدایت و از ساخت و سازهای غیر قانونی و تجاوز به حریم منابع طبیعی و کشاورزی جلوگیری نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی یکی از مشکلات این طرح را عدم قبول ضمانت سفته زنجیره‌ای از طرف بعضی از بانک‌های عامل دانست و گفت: اگر شرایط  پرداخت تسهیل شود متقاضیان بیشتری می‌توانند از این طرح بهره‌مند شده و خانه‌های ایمن و مقاوم احداث نمایند.

در پایان این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم ضمن تشکر از خدمات رسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل زدگان استان‌های گلستان, خوزستان و لرستان، نوزسازی بافت فرسوده شهر قم را حرکت مهمی دانست و گفت: بنیاد مسکن در این زمینه بسیار موفق عمل نموده است، از این طرح حمایت می‌کنیم و این موضوع باعث دلگرمی مردم به نظام و کشور می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه