English

موج گزارش می دهد؛

تشویش اذهان عمومی توسط مدیرعامل پدیده یا دخالت غیر ورزشی ها توسط پرسپولیس؟

انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس با حواشی فراوانی روبرو شده است، تا جایی که دیشب در برنامه تلویزیونی ای فرهاد حمیداوی باز هم به فشار برای این انتقال اشاره کرد.

تشویش اذهان عمومی توسط مدیرعامل پدیده یا دخالت غیر ورزشی ها توسط پرسپولیس؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، اتفاقات اخیر پیرامون فوتبال ایران و مشکلات به وجود آمده اقتصادی و انتقال پول به مربیان و بازیکنان خارجی باعث بروز دردسرهای جدیدی در فوتبال ایران شد.

از ترک کردن تیم توسط استراماچونی دو هفته مانده به پایان نیم فصل تا خروج کالدرون از کشور با پست خداحافظی!

اینها دردسرهایی است که امسال پررنگتر از سال های گذشته گریبانگیر فوتبال ایران شده است و مطمئنا این معضل به همین جا نیز ختم نخواهد شد و احتمالا پرونده های شکایتی برای تیم های مختلف در فیفا تشکیل می شود.

پرسپولیس که پس ازرفتن کالدرون از کشور با مذاکراتی که نتیجه آن مشخص بود سعی بر بازگرداندن مربی آرژانتینی خود بر نیمکت این تیم تهرانی داشت که پس از چند روز مذاکره در نهایت نتیجه ای که از ابتدا مشخص بود محرز شد و جدایی کالدرون از پرسپولیس قطعی شد.

پس از این اتفاق گزینه هایی برای جایگزینی کالدرون به روی میز آمد که محتمل ترین آن یحیی گل محمدی سرمربی وقت تیم مشهدی شهر خودرو بود؛ مربی ای که ابتدای فصل نیز گزینه جدی پرسپولیس به حساب می آمد اما مدیر عامل شهر خودرو اجازه انجام این انتقال را نداد و به انتظار ادامه روند بسیار خوب در بازی و نتیجه گیری این تیم مشهدی سرمربی خود را حفظ کرد.

در روزهای اخیر فرهاد حمیداوی مکررا از فشار بر روی تیم شهر خودرو برای رضایت جهت انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس صحبت می کرد و حتی در بیانیه تیم شهر خودرو در ارتباط با این جدایی آمده است:

«در پایان دور رفت لیگ برتر نوزدهم و در حالی که با خبر هستید، باشگاه پرسپولیس پس از جدایی سرمربی خارجی خود مجددا خواستار جذب سرمربی شهرخودرو برای هدایت پرسپولیس شد که البته پاسخ ما بازهم منفی بود ، اما دوباره تماس ها شروع شد و همه برای این انتقال، در این برهه حساس با باشگاه ما تماس گرفتند تا رضایت نامه گل‌محمدی را بدهیم، اما دریغ از یک تماس از داخل استان خراسان رضوی!

به خواست هواداران و پایبندی به برنامه‌ های بزرگی که در شهرخودرو داریم تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم و تمام راه‌ها را نیز به تنهایی طی کردیم اما در نهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایت نامه سرمربی تیم‌مان را برای هدایت پرسپولیس امضاء کنیم.»

بیشتر بخوانید:

بیانیه باشگاه شهر خودرو بعد از توافق یحیی گل محمدی با پرسپولیس

مدیرعامل پرسپولیس: انتقال یحیی گل محمدی کاملا ورزشی صورت گرفته است

این بیانیه و اخبار متفاوت از نحوه حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس به برنامه فوتبال برتر رسید و حسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس که مهمان این برنامه بود در در ارتباط با دخالت وزرا، نمایندگان مجلس و ... گفت: من از آقای حمیداوی گله دارم و در فضای دوستانه مذاکرات انجام شد و به نتیجه رسیدیم.

وی ادامه داد:آقای سلطانی فر که در مسافرت خارج هستند و اصلا در دسترس نبودند و اگر کس دیگری زنگ زده باشد در ارتباط با این موضوع، صادقانه حاضرم قسم بخورم هیچ ارتباطی از سمت پرسپولیس گرفته نشده است.

انصاری فرد تاکید کرد: از آقای حمیداوی بپرسید که چنین تماسی گرفته شده است؟ اگر کسی از طرف خودش زنگ زده ما هیچ چیزی نگفتیم. ما کاملا در طی نشست های متفاوت به توافق رسیدیم. ما در این نشست ها راجع به مبلغ رضایتنامه بحث کردیم و مبلغ قابل توجهی نیز دریافت کردند، شاید بیشتری مبلغ برای رضایتنامه مربی بوده است.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: شاید آقای حمیداوی با مطرح کردن این صحبت ها قصد داشته از فشار شهر مشهد خارج شوند. این درست نیست که بخواهیم بگوییم به خاطر باشگاه پرسپولیس عده ای تماس گرفتند و باشگاه پرسپولیس متهم شود به کانال زدن و فشار آوردن بر روی آقای حمیداوی. 

انصاری فرد در پایان گفت: رضایتنامه یحیی گل محمدی به طور کامل به صورت ورزشی گرفته شد. من به صداقت ایشان ایمان دارم شما از آقای حمیداوی بپرسید که کسی از طرف ما با او تماس گرفته است، من مطمئن هستم که می گوید نه!

این صحبت هایی بود که حسن انصاری فرد در ارتباط با شیوه انتقال یحیی گل محمدی انجام داد که شاید الان بتوانیم لقب گرانترین مربی داخلی را به مربی پرسپولیس بدهیم.

مدیرعامل شهر خودرو:برای انتقال یحیی به پرسپولیس فشار خیلی قوی ای روی شهر خودرو بود

در ادامه برنامه فوتبال برتر فرهاد حمیداوی تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: آقای انصاری فرد اعلام کردند فشاری از سمت من نبوده است؟ بله ما هم تایید می کنیم فشاری از سمت آقای انصاری فرد نبوده! اگر فشاری نبوده، من یک سوال دارم، وقتی یک سازمان خصوصی باشگاه داری می کند و حدود 40 50 میلیارد تومان هزینه انجام داده است، برای تیمی که آسیایی شده است یک هفته قبل برای مبلغ دو سه میلیارد از سرمربی تیمش می گذرد؟

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که شهر خودرویی ها بیزینس کرده اند، واقعا ما بیزینس کردیم که چند تا بازیکنمان را از دست دادیم و شش هفت بازیکن جذب کردیم که تمامی آنها زیر نظر یحیی گل محمدی بوده است. 

حمیداوی ادامه داد: ما یک سنگ بزرگ گذاشتیم که پرسپولیس عملا از این موضوع بگذرد ولی پرسپولیس نه تنها نگذشت بلکه فشار ها بیشتر و بیشتر شد.

وی در پاسخ به سوالی که این فشارها زا طرف چه کسی وارد شده است، گفت: من نمی توانم الان واقعا اشاره کنم چه عزیزی بر روی ما فشار آورده است!اما اگر فشار بر روی باشگاه ما نبود باشگاهی که 50 میلیارد هزینه کرده برای چند میلیارد مربی خود که سرمایه ملی بوده از دست بدهد!؟

حمیداوی از پاسخ به اینکه از کدام وزارت با شما تماس گرفته شده است طفره رفت و این سوال را بی پاسخ گذاشت.

مدیرعامل شهر خودرو بار دیگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حسن انصاری فرد اعلام کرده است باشگاه پرسپولیس هیچ درخواستی برای تماس با باشگاه شهر خودرو نداشته است، گفت: منم تایید می کنم، آقای انصاری فرد با درایت تمام اعلام کردند من زنگی نزدم، بله ایشان زنگی نزدند. من با ضرس قاطع ارز می کنم فشار بوده و فشار خیلی قوی ای هم بوده است.

حمیداوی در پایان در جواب سوالی در ارتباط با اینکه این فشارها مبلغ رضایتنامه را نیز کاهش داده یا خیر گفت: من فکر می  کنم به حد کفایت گفتم، من آرزوی موفقیت می کنم برای باشگاه پرسپولیس!

این چکیده ای از مصاحبه های مدیرعاملان دو تیم پرسپولیس و شهر خودرو بود، مصاحبه ای که یک سر آن قاعدتا حداقل بخشی از حقیقت را نمی گوید.

چه کسی با مردم صادق نیست؟

به گزارش موج، نقل و انتقالات در ورزش حرفه ای بخشی از فوتبال است و اینکه تیمی با اعلام مبلغی رضایتنامه یک بازیکن یا مربی خود را برای انتقال به تیم دیگری صادر کند کاملا منطقی و عقلانی است.  اما در این بین یا دروغی وارد شده است یا بخشی از حقیقت در کلام انصاری فرد و حمیداوی وجود ندارد. 

در هر صورت اگر فشاری صورت گرفته باشد هواداران پرسپولیس و شهر خودرو حق خود می دانند که مدیرعامل شهر خودرو با شفافیت اعلام کند این فشار از چه سمتی بوده و چه شخص یا اشخاصی به مواردی غیر از حیطه کاری خود ورود کرده اند؟ این افراد از جانب چه کسی تماس گرفته اند؟ اگر تماسی حاصل شده واقعا مدیرعامل پرسپولیس از این تماس بی خبر بوده؟ که اگر بی خبر بوده وای به حال پرسپولیس که مدیرعاملش در بی خبری به سر می برد و اگر با خبر بوده وای به حال هواداران پرسپولیس که مدیرعاملش به راحتی دروغ می گوید...

از منظر دیگر اگر تماسی گرفته نشده مدیرعامل شهر خودرو به چه دلیل این صحبت ها را انجام می دهد و شان باشگاه پرسپولیس را حفظ نکرده و بر صحبت خود پافشاری می کند؟ آیا صحبت های حمیداوی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی نخواهد بود؟ آیا پرسپولیس برای حفظ شان باشگاه بازهم سکوت می کند یا یکبار برای همیشه این موضوع را خاتمه خواهد داد.

در هر صورت مدیران عامل این دو باشگاه باید صادقانه و شجاعانه لایه های پنهان این ماجرا را برای هوادارن مشخص کنند تا شان دو باشگاه حفظ شود و انگ های نامناسب دامن این دو باشگاه را خدشه دار نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه