English

موج عملکرد بازیکن برزیلی پرسپولیس را بررسی کرد؛

براندائو جونیور بازیکنی با ضعف عملکردی در تمام سطوح

هفته پنجم لیگ برتر 5 شنبه به پایان رسید و جونیور بازیکن برزیلی پرسپولیس همچنان ضعیف تر از حد پایین بازیکنان خارجی در لیگ فوتبال خود را به نمایش گذاشته است.

براندائو جونیور بازیکنی با ضعف عملکردی در تمام سطوح

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، هفته پنجم لیگ برتر پنج شنبه گذشته به پایان رسید و پرسپولیس در مهمترین دیدار این هفته مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی شکست خورد تا سپاهان را به صدر جدول بدرقه کرده و خود در جایگاه چهارم در انتظار هفته های آتی باشد تا رقبا امتیاز از دست بدهند و بتواند بار دیگر خود را در صدر ببینند.

قبل از آغاز فصل جدید ضعف پرسپولیس در خط حمله کاملا محسوس بود و انتظار می رفت پرسپولیس با انتخاب یک بازیکن 6 دانگ نه، 3 دانگ بتواند حداقل مشکل گلزنی خود که از فصل گذشته همراه این تیم بود را مرتفع سازد و خط حمله ای زهردار تر از فصل گذشته خود برای رقبای داخلی و آسیایی بسازد.

اوایل مرداد ماه 98 بود که پرسپولیس دو بازی دوستانه انجام داد و ضعف خط حمله این تیم بیش از پیش به چشم آمد و در همان زمان طی مطلبی با تیتر خرید مهاجم برای پرسپولیس، واجب تر از نان شب این معضل تیم را گوشزد کردیم.

پس از چند هفته و رو شدن گزینه های مختلف برای خط حمله پرسپولیس بلاخره پرسپولیس با بازیکن 24 ساله برزیلی به نام براندائو جونیور به توافق رسید. 

جونیور براندائو

بازیکنی که با نگاهی به کارنامه بازیگریش تنها امید بستن به شکوفا شدن استعداد برزیلی اش می توانست دلیلی برای امضای قرارداد با این بازیکن باشد. نگاهی به به آمار این بازیکن در تیم های قبلیش می تواند این نکته را ثابت کند. بازی نکردن در لیگ بلغارستان، زدن ۹ گل در هجده بازی سری بی برزیل، شش بازی در سری آ و دو بازی در جام حذفی برزیل بدون گل زده و البته دو گل زده در 14 بازی لیگ ایالتی در فصل گذشته کاملترین آماری است که از این بازیکن به چشم می آید.

جونیور از 450 دقیقه ممکن در این فصل حدود 230 دقیقه بازی کرده است که آمار این بازیکن در این حدود 50 درصد حضورش در ترکیب پرسپولیس بسیار ناامید کننده بوده است.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان - ۴ مهر ۱۳۹۸-جونیور

او مقابل پارس بازی نکرد اما مقابل تراکتور 12 دقیقه و همچنین در دو مسابقه مقابل صنعت و استقلال 69 دقیقه بازی کرده و همچنین مقابل سپاهان 77 دقیقه در میدان بود بدون اینکه کار خاصی انجام دهد. 

جونیور در دیدار با تراکتور از دقیقه 78 به بازی رفت که در وقت‌های تلف شده یک بار توپ را لمس کرد و ضربه‌ای بشدت ناامید کننده به توپ زد.

در بازی با نفت نیز به ترکیب ثابت رسید و 69 دقیقه در میدان بود اما دریغ از یک حرکت امیدوارکننده و ضربه‌ای که حتی در چارچوب باشد.این وضعیت در بازی با استقلال هم ادامه پیدا کرد.

 

همچنین مقابل سپاهان نیز عملاً اثری از یک مهاجم کارآمد در خط حمله این تیم دیده نمی‌ شد. در دقیقه 23 بازی با سپاهان نخستین موقعیت گلزنی برای جونیور طی این چهار بازی مهیا شد اما ضربه بد او نشان‌ دهنده کیفیت واقعی‌ اش بود.

*بررسی عملکرد جونیور در ترکیب پرسپولیس

*حضور در خط حمله

جونیور براندائو که به عنوان مهاجم در خط حمله پرسپولیس بازی می کند در چند بازی انجام شده نشان داده است که نه بازیکن تمام کننده ای است و نه می تواند نقش علی علیپور برای مهدی طارمی را بازی کند. عدم تسلط بر روی توپ، عدم توانایی در پاس دادن و موقعیت شناسی نکاتی است که از بازی جونیور در این 230 دقیقه به چشم می آید. البته دویدن های بی ثمر این بازیکن و پر تکاپو نشان دادن خود به واسطه این دویدن ها چیز دیگری است که از این بازیکن به نظر بیننده می رسد. شاید مهم ترین اقدام جونیور تا اینجای فصل برای این بازیکن برزیلی شرکت در شادی بعد از گل دربی 91 باشد.

جونیور برناندائو

*ضعف در کنترل و پا به توپ شدن

جونیور در این 5 هفته نشان داده است که نه تنها در روی زمین و تکنیک فردی چیزی از برزیلی ها به ارث نبرده بلکه ضعف در کنترل توپ و عدم موقعیت سنجی مناسب، توپ های رسیده به این بازیکن را در چیزی حدود 90 درصد مواقع به تیم حریف واگذار کرده است.

*عدم توانایی در دادن پاس صحیح 

در این 230 دقیقه حضور جونیور در ترکیب پرسپولیس تعداد دفعاتی که توپ به این بازیکن برزیلی رسیده است بسیار معدود بوده و از این تعداد شاید یک الی دو پاس صحیح به دیگر بازیکنان پرسپولیس داده است و اکثر پاس های این بازیکن یا به اوت رفته یا به بازیکنان تیم رقیب رسیده است.

*جونیور در دفاع

این بازیکن برزیلی کمتر در دفاع پرسپولیس دیده شده است اما  وقتی در بازی مقابل سپاهان چندین بار به خط دفاعی پرسپولیس نزدیک شد تا در کار دفاعی به تیمش کمک کند اما در این بخش از زمین هم موفقیت چندانی نداشت و در بازی سپاهان با یک بدن ساده جا ماند و مجبور شد بر روی شایان مصلح خطا کرده و موقعیت مناسبی برای تیم سپاهان به وجود آورد.

به گزارش موج، وقتی قبل از آغاز بازی های لیگ برتر تمامی دلسوزان پرسپولیس حرف از جذب مهاجم شش دانگ می زدند مدیریت وقت باشگاه از خرید یک بازیکن خارجی خوب برای خط حمله پرسپولیس حرف به میان می آورد. در جایی که تیم های مدعی قهرمانی هر کدام با بریز و بپاش های خاص خود پنجره نقل و انتقالات را تکان می دادند و بمب های بزرگ و کوچک می ترکاندن، پرسپولیس به جذب براندائو جونیور دل خوش کرده بود! بازیکنی که اگر تست های مناسبی از وی گرفته می شد شاید به پیراهن تیم پرسپولیس نیز نمی رسید چه برسد به شماره 7 پرسپولیس!

از سبک بازی و شیوه پیاده سازی اصول ابتدایی فوتبال(پاس، شوت، دویدن، کنترل توپ و...) به راحتی می توان فهمید این بازیکن در حد پرسپولیس نیست. 

و در آخر چگونه بازیکنی با این وضعیت کیفی می تواند به لیگ ایران و یکی از بهترین تیم های این لیگ یعنی پرسپولیس راه پیدا کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی