English

دادکان:

معتقدم سر استقلال را در بازی با العین بریدند/باید حق خودمان را بگیریم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اشتباه‌های داوری که در دیدار استقلال و العین رخ داد گفت: من هم معتقدم که سر استقلال را در بازی با العین بریدند و به ناحق علیه این تیم پنالتی‌ گرفتند.

معتقدم سر استقلال را در بازی با العین بریدند/باید حق خودمان را بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اشتباه‌های داوری که در دیدار استقلال و العین رخ داد و حق نماینده ایران پایمال شد، اظهار کرد: باید بعد از بازی به این موضوع اعتراض کنیم. ما در جام ملت‌های آسیا به داور مسابقه بارها اعتراض کردیم و داور را تغییر دادند. باید باشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها فشار لازم را وارد کنند. من هم معتقدم که سر استقلال را در بازی با العین بریدند و به ناحق علیه این تیم پنالتی‌ گرفتند. من می‌گویم که اشکالی ندارد یک دوره از این رقابت‌ها محروم شویم ولی به حقمان برسیم. می‌توانستیم در این دوره شرکت نکنیم و اجازه ندهیم حیثیت کشورمان را ببرند. باید حق خودمان را بگیریم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به این که آیا عملکرد فدراسیون فوتبال را در برخورد با عربستان مناسب می‌داند، گفت‌: فدراسیون فوتبال در این مساله تنها نیست. ضعف در کل ورزش ما وجود دارد و در نتیجه‌ در حقمان اجحاف می‌شود.

اگر عدالت جاری نشود حضور اینفانتینو هیچ ارزشی نخواهد داشت

او با غنیمت شمردن حضور رئیس فیفا در ایران اظهار کرد: فدراسیون فوتبال تلاش خود را برای حضور او در ایران انجام داد و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. اینفانتینو درباره حق پخش تلویزیونی، عدالت، دوری فوتبال از سیاست و... صحبت کرد اما باید ببینیم که در ماه‌ها و سال‌های آینده این موضوع در فوتبال ایران دیده خواهد شد یا نه. AFC به خاطر نفوذ عربستان هیچ کاری برای فوتبال ایران نمی‌کند. اگر این اتفاقات در فوتبال ایران رخ ندهد و عدالت جاری نشود، حضور اینفانتینو هیچ ارزشی نخواهد داشت. به شرطی که فوتبال ایران بعد از حضور جانی اینفانتینو نتایج مثبتی را بگیرد. حضور رییس فیفا در ایران موثر خواهد بود. در آسیا عربستان از فوتبال ایران جلوتر است و برای گرفتن حقمان باید بیش از اینها تلاش کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره حضور افراد چند شغلی مانند محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال و حضور در چندین بخش مختلف، گفت‌: معتقدم هر چقدر که فرد توانمند باشد نمی‌تواند همه این کارها را با هم انجام دهد. در کشور ما افراد ۱۰ – ۱۵ شغله نیز وجود دارد اما فدراسیون فوتبال به این موضوع واقف است و آن را رعایت خواهد کرد.

دادکان که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، در واکنش به این که آیا اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره چند شغله‌ها توضیحی دارد، گفت‌: فدراسیون فوتبال اساسنامه خود را در طی سال‌های گذشته تغییر داده است، آیا این اساسنامه به تصویب فیفا رسیده است؟ اگر این اساسنامه به تصویب رسیده است هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر به تایید نرسیده مورد پذیرش نیست.

او همچنین درباره این که برخی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال معتقد هستند که شکایتشان درباره عملکرد فدراسیون فوتبال مجددا به دست رییس فدراسیون می‌رسد و شکایت هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال باید اساسنامه خود را برای تایید به فیفا بفرستد. اگر فیفا تایید کرد آن زمان هیچ مشکلی وجود ندارد. این اختیار در دست رییس فدراسیون فوتبال است که این اساسنامه را به فیفا برساند یا نه. حتی برخی از اعضای مجمع نمی‌دانند که این اساسنامه به تایید نرسیده است.

فساد در فوتبال ما وجود دارد اما نوع برخورد و بیان‌  مهم است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره انتقادات علی کریمی از عملکرد فدراسیون فوتبال وجود فساد در این نهاد، گفت‌: کریمی حرف‌هایی را می زند که مورد پذیرش است. فساد در فوتبال ما وجود دارد اما نوع برخورد و بیان‌  مهم است. باید بتوان با سند و مدرک صحبت کرد. بدترین شکنجه دیدن فساد است و بدتر از آن این است که مسئولان به دنبال رفع فساد نیستند. هیچ مسئولی به دنبال حل فساد نمی‌رود.

او ادامه‌ داد: اژه‌ای، معاون قوه قضاییه دیروز (سه‌شنبه)‌ گفت: "هر وقت به سراغ بررسی اموال مسئولان می‌رویم اعتراض می‌کنند." به عنوان شخصی که ۴۰ سال است در ورزش حضور دارم، می‌گویم به جای این که افراد مفسد را معرفی کنید، افراد سالم را معرفی کنید. مطمئن باشید که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست خواهد بود. وقتی اینفانتینو به ایران آمد گفت‌ عدالت در فوتبال مهم است. مسئولان ما هم همین حرف را می‌زنند. مطمئن باشید که قوام یک دولت به عدالت و آزادی است. نباید این دو را از مردم گرفت.

محمد دادکان در ادامه‌ همچنین درباره اعتراض علی کریمی به گرفتن پوشاک تیم‌ ‌ملی از  بازیکنان  تیم‌ ‌ملی ‌جوانان و نگه داشتن آنها برای مصرف مجدد، تاکید کرد : این کارهایی که رخ می‌دهد زجر آور است. این که پیراهن را از تن یک بازیکن در بیاوریم و بر تن بازیکن دیگری کنیم سخت است و مورد پذیرش نیست.

یک شبه نمی‌توان مربیگری را یاد گرفت

او درباره توانایی مربیان خارجی در فوتبال ایران و ضعف مربیان ایرانی در برابر آنها، گفت‌: این موضوع مربوط به ساختار فوتبال ایران است. مربیان ما ضعف دارند و باید در کنار چهار، پنج مربی بزرگ از جمله کارلوس کی‌روش قرار بگیرند. چرا در این سال‌ها مربیان جوانمان را در کنار او قرار ندادیم. یحیی گل محمدی، علی دایی، علیرضا منصوریان و ... می‌توانستند به اروپا بروند و دوره‌های مربیگری را ببینند. یک شبه نمی‌توان مربیگری را یاد گرفت و به کسی دیگر آموزش داد. مربیگری در ایران برای مربیان ایرانی بسیار زود است. حسین فرکی پس از سال‌ها در کنار بلاژویچ و برانکو مربیگری را شروع کرد.

رسول خادم‌ها حیثت ملی خود را به کشوری که قبولش ندارند، نمی فروشند

او با تمجید از عملکرد مدیرانی همچون صفایی فراهانی، گفت‌: من نایب رئیس او بودم. صفایی فراهانی کارهای مثبتی را در فوتبال انجام داد. باید به رسول خادم اشاره کنم که در کشتی کارهای بنیادی انجام داد. رسول خادم‌ها حیثت ملی خود را به کشوری که قبولش ندارند، نمی فروشند. رسول خادم هم دوست ندارد و نمی‌خواهد ورزشکارش مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی کند اما مسئولان از جمله وزیر ورزش و جوانان باید بیایند و بگویند که ما تبعات این کار را قبول می‌کنیم. ما حاضر نیستیم از آرمان‌های خودمان کوتاه بیاییم. اگر امروز کاری نکنیم کل تیم ما را محروم می‌کنند.

 باید بار مثبت حرف‌های خادم را ببینیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر کشتی را از ما بگیرند کدام مدال المپیک را می‌آوریم؟ حتی در آسیا هم به مشکل می‌خوریم. از شما خواهش می‌کنم وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک را روی خط بیاورید و تا آنها جواب دهند. ما باید بار مثبت حرف‌های خادم را ببینیم و همه با هم یکصدا باشیم. وقتی که سی و چند سال قبل آقای مرادعلی شیرانی با کشتی‌گیر آمریکا کشتی گرفت فقط من از او حمایت کردم. او جانباز است. تنها خانواده‌ شهدا و جانبازان قابل احترام هستند، بقیه برای خود کیسه ندوزند. او با کشتی‌گیر آمریکا کشتی گرفت و امروز ورزشکاران ما با آمریکایی‌ها مسابقه می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی