English

رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما:

نون خ تمام نشده پر مخاطب شد/ میزان مخاطبان سریال های رسانه ملی در این عصر معجزه است

رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در خصوص سریال های پر مخاطب نوروز و رمضان، گفت: سریال نون خ با ۴۱ درصد و نیم بعنوان پر مخاطب ترین سریال در این ایام انتخاب شد.

نون خ تمام نشده پر مخاطب شد/ میزان مخاطبان سریال های رسانه ملی در این عصر معجزه است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما ، اظهار داشت: در مرکز تحقیقات دو نمونه نظر سنجی انجام می شود که شامل تلفنی به همراه حضوری و میدانی می شود.

وی افزود: در حضوری و میدانی به دو سبک حضور در منازل و محله ای، میدانی که پرسشگران در معابر و میادین حضور پیدا می کند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما بیان کرد: موضوعات سیاسی با توجه به حساسیت از طریق میدانی بیشتر انجام می شود.

شاکری نژاد عنوان کرد: نظر سنجی ها از هزار نمونه مطابق استاندارهای جهانی انجام می شود. 

وی با بیان اینکه  انتخابات شب قدر مراکز  افکار سنجی است، گفت:  در انتخابات میزان مشارکت از سوی مرکز تحقیقات ۴۱.۷ دهم بود که تنها تفاوت  ۷ درصدی داشت.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با اشاره به اینکه نظرسنجی ها هر دو هفته یک‌بار انجام می شود، افزود: با توجه به اینکه در شبانه روز صدها برنامه از رسانه ملی پخش می شود و امکان بررسی همه آنها وجود ندارد و تنها برنامه های شاخص بررسی می شوند.

وی عنوان کرد: همچنین هر فصل کلیت مخاطب رسانه ملی به صورت حضوری درب منازل  انجام می شود.

شاکر نژاد با اشاره به اینکه کلیت مخاطب در نوروز و ماه مبارک سنجیده شد است، گفت: نظر سنجی ها در تهران و مراکز استان‌ها انجام می شود که طبق آخرین نظر سنجی این میزان ۶۶درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان مخاطب تلویزیون در شهرستان ها و روستاها بیشتر است، خاطرنشان کرد: میزان مخاطب در شهرستان ها تقریبا ۷۰ درصد و در روستاها بیش از ۷۸ درصد بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما ، افزود: این میزان مخاطب در این عصر چیزی شبیه معجزه است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری " گزارش برنامه های نوروز و رمضان"

 

شاکرنژاد در خصوص پر بازدیدترین های ماه مبارک رمضان و نوروز، عنوان کرد: برنامه محفل  با ۱۷.۹ درصد مخاطب بیشترین مخاطب و زندگی پس از زندگی در رتبه دوم با ۱۷.۵ مخاطب قرار گرفت.

 وی در خصوص سریال ها، بیان کرد:  نون خ با ۴۱ و نیم درصد مخاطب پربازدید ترین سریال شد و زیرخاکی با ۲۴.۹، هفت سر اژدها با ۲۲.۵ و رستگاری با ۱۵.۵ درصد در رتبه های بعد قرار گرفتند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با اشاره به اینکه کلیت میزان مخاطب در هفته اول و دوم ۸ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در همه آیتم رمضان نوروز با رشد روبرو بودیم اما برنامه ها در شب های قدر ۲ یا ۳درصد ریزش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه