English

رئیس صداوسیما:

تبلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود

رئیس صداوسیما ابراز داشت: بلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. از همین رو وظیفه خودمان می‌دانیم از فعالان عرصه تولید که در برابر همه مشکلات سینه سپر کرده و با وجود همه سختی‌ها مشغول کارند، حمایت کنیم.

تبلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در اولین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، این جشنواره را مقدمه خوبی برای هم‌فکری و هماهنگی بیشتر میان رسانه ملی و صاحبان آگهی‌های تجاری دانست و گفت: ما به عنوان رسانه ملی ذیل حوزه فرهنگ و شما به عنوان صاحبان تجارت ذیل حوزه اقتصاد همکاریم و لازمه تداوم و بهبود این همکاری، درک متقابل است.

وی به میزان اثرگذاری تبلیغات بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: این تبلیغات است که با جذاب‌ترین شکل تولید می‌شود و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید محتوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با هدف تاثیرگذاری بر ذهن و ذائقه مخاطب، ایده‌ای خلق و اجرا می‌کند و گاه در مقایسه با دیگر گونه‌های نمایشی، ماندگارتر و تاثیرگذارتر ظاهر می‌شود.

رئیس رسانه ملی افزود: تبلیغات بازرگانی، مکمل چرخه تولید است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. از همین رو وظیفه خودمان می‌دانیم از فعالان عرصه تولید که در برابر همه مشکلات سینه سپر کرده و با وجود همه سختی‌ها مشغول کارند، حمایت کنیم.

جبلی در ادامه به بعد فرهنگی و نقش تبلیغات بازرگانی در الگوسازی، تغییر باورها و ترویج سبک زندگی اشاره و تاکید کرد که مخاطبان ما در گوشه‌گوشه ایران پهناور باید خودشان را در قاب رسانه ملی ببینند. اگر در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ خبر ظهر تلویزیون با راهپیمایی تراکتوری در روستاها شروع شد، یک اقدام هدفمند بود؛ زیرا خودمان را ملزم دانستیم به تمام مناطق کشور که پرافتخار و جلوه‌گاه فرهنگ و تمدن ایرانی‌اسلامی‌اند، توجه کنیم. این از آن روست که در سرفصل «عدالت» در سندتحول رسانه ملی مخاطب‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی، هویت خودش را بیش از پیش در تبلیغات نشان می‌دهد، گفت: مردم باید خودشان را به‌شکل عادلانه‌ای در تلویزیون ببینند و لازم است برای دستیابی به این مهم، نسبت‌بندی دقیقی از لایه‌های اجتماعی داشته ‌باشیم.

رییس سازمان صداوسیما ادامه داد: به‌رغم آنکه تنوع بسیاری در سکوها و رسانه‌ها ایجاد شده، رسانه ملی همچنان پرثمرترین همکاری را با بنگاه‌ها و صاحبان تولید در کشور دارد و این روند را روزبه‌روز تقویت خواهد کرد. ازجمله سیاست‌های ما در قبال آگهی‌های بازرگانی آن است که فناوری‌های جدید و اقتضائات آگهی‌ها تناقضی با هویت ایرانی نداشته ‌باشند. تبلیغات بازرگانی همانند ویترین است و باید جذاب‌ترین فرم را ارائه دهد، ضمن اینکه تعارضی با هویت ایرانی اسلامی ما نیز نداشته باشد.

جبلی با تصریح اینکه تبلیغات بازرگانی نباید تناقضی با عدالت رسانه‌ای هم داشته باشد، گفت: بخشی از انتقادات از رسانه ملی پیرامون آگهی‌های بازرگانی، معطوف به فاصله سبک زندگی واقعی بسیاری از خانواده‌ها با آن چیزی است که در تبلیغات نمایش داده می‌شود.

وی در بخش سوم سخنانش، اهمیت بعد اقتصادی تبلیغات بازرگانی را یادآور شد و گفت: تبلیغات تقویت‌کننده بنگاه‌های تجاری است و سازوکارهایش از تولیدات داخلی حمایت می‌کند. برخی این انتقاد را به رسانه ملی وارد می‌کنند که به‌واسطه تبلیغات درآمدزایی می‌کند و باید بخشی از بودجه صداوسیما که از محل تبلیغات تامین می‌شود نیز تماما به صداوسیما پرداخت شود و تلویزیون دیگر تبلیغات پخش نکند. این درحالی است که نگاه ما حمایت از تولید است و آن را وظیفه ذاتی خودمان می‌دانیم.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: از همکارانم در بازرگانی سازمان خواسته‌ام از تعامل بخشنامه‌ای و ابلاغی به سمت تعاملی از جنس هم‌نشینی، هم‌فکری و هماهنگی بروند. این جشنواره نیز نقطه شروع خوبی برای گفت‌وگو و تعامل صادقانه است.

جبلی هم‌افقی حداکثری محتوای مدنظر رسانه و صاحبان آگهی را نیز امری ضروری دانست و اظهار کرد: برای تولیدات مشترک با صاحبان آگهی اعلام آمادگی می‌کنیم. ضمن آنکه، آسیب‌شناسی مشترک حوزه بازرگانی امری ضروری به نظر می‌رسد که در نهایت می‌تواند منجر به اقدام مشترک شود و این جشنواره را نقطه آغازین همکاری‌های مشترک در آینده تلقی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه