English

فلاحی:

آموزش‌ها در مدارس مهارت محور نیست/ مدارس از حجم زیاد دانش‌آموزان در حال انفجار هستند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد آموزش‌ها در مدارس باید مهارت محور باشند، گفت: یک سال است که برنامه ششم تمام شده و ما فقط ۳۴ درصد به این هدف رسیدیم و مدارس از حجم زیاد دانش‌آموزان در حال انفجار هستند و در کلاس ۳۵ نفره معلم فقط نقش مبصر را دارد.

آموزش‌ها در مدارس مهارت محور نیست/ مدارس از حجم زیاد دانش‌آموزان در حال انفجار هستند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمدحسین فلاحی یکشنبه ۱۳ شهریورماه در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزان در مدارس، خاطرنشان کرد: مدارس از حجم زیاد دانش‌آموزان در استان همدان در حال انفجار هستند و در کلاس ۳۵ نفره معلم فقط نقش مبصر را دارد.

آموزش‌ها در مدارس مهارت محور نیست/ مدارس از حجم زیاد دانش‌آموزان در حال انفجار هستند

فلاحی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد آموزش‌ها در مدارس باید مهارت محور باشند، گفت: یک سال است که برنامه ششم تمام شده و ما فقط ۳۴ درصد به این هدف رسیدیم و  بزرگترین هنرستان غرب کشور یعنی هنرستان دیباج با مشکل کمبود امکانات مواجه است.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش یک فاجعه رخ داده و ۲۶۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبان در آموزش‌وپرورش کشور کم داریم که این عدد در استان، ۴۰۰۰ نفر است. 

فلاحی با اشاره به ارائه آمارهای  اشتباه در این زمینه، تصریح کرد: با این آمارهای غلط، فاجعه بیشتر می‌شود. آموزش‌وپرورش حالت بحران دارد و با کمبود جدی معلم مواجه است.

وی ادامه داد: نیروهای آموزش‌وپرورش در دستگاه‌های دیگر پراکنده شدند البته رتبه‌بندی شامل این افراد نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کردند: با اقداماتی که انجام شده، دانشگاه فرهنگیان را نابود کردند و در همدان ۳۰۰ نفر از ظرفیت طرح امین را جذب نکردند.

فلاحی دررابطه با ظرفیت استخدام از ماده ۲۸، مطرح کرد: حق ما در دو دوره ضایع شده و نیاز استان برای استخدام را ۱۵۰۰نفر کمتر از نیاز واقعی اعلام کردند.

وی با اشاره به طرح بومی‌گزینی، اظهار کرد: هزاران جوان مستعد با امتیاز بالا به دلیل طرح اشتباه بومی گزینی، رد شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، آموزش‌وپرورش می‌تواند در شیفت مخالف، فضای آموزشی و فرهنگی را به بخش خصوصی بدهد بنابراین بهتر است که این فضاها با قیمت پایین‌تر به مدارس غیرانتفاعی داده شود تا تهدید کمبود معلم را تبدیل به فرصت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر