English

حسین فارسی؛

تکمیل پروژه های بازآفرینی شهری ملایر نیازمند اعتبار است/ کانال خاکی پشت ناسیونال در مراحل نهایی است

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های بازآفرینی شهری ملایر نیازمند اعتبار است، گفت: کانال خاکی پشت ناسیونال یکی از پروژه‌های بازآفرینی است که توسط شهرداری ملایر و با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان در مراحل نهایی تکمیل است.

تکمیل  پروژه های بازآفرینی شهری ملایر نیازمند اعتبار است/ کانال خاکی پشت ناسیونال در مراحل نهایی است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسین فارسی  سرپرست فرمانداری ویژه ملایر روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیا بهسازی و نوسازی شهری افزود:  برای پروژه مرکز درمانی سرجو به عنوان یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری، تاکنون چهار میلیارد تومان توسط راه و شهرسازی هزینه شده و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خواستار مساعدت لازم برای تکمیل هر چه سریعتر این پروژه شد.

وی عنوان کرد: کانال خاکی پشت ناسیونال یکی از پروژه‌های بازآفرینی است که توسط شهرداری ملایر و با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان در مراحل نهایی تکمیل است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر اظهار داشت: پروژه مرکز فرهنگی شهرداری ملایر نیز با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع با چهار میلیارد تومان اعتبار در محله بازآفرینی شهری در دست اجرا است و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به اعتبارات بیشتر دارد.

فارسی همچنین خواستار تخصیص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری راه و شهرسازی شد و گفت: این مبلغ برای ۲ پروژه کانال ناسیونال و مرکز فرهنگی اختصاص یافت که هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: شهرداری ملایر ۳۸۰ تُن قیر برای آسفالت محله‌های بازآفرینی شهری درخواست داده که هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر خواستار تخصیص این میزان قیر و همچنین مشخص شدن سرفصل واریزی مالیات بر ارزش افزوده شد.

فارسی تصریح کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، شرکت توزیع برق ملایر طی سه سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان طرح‌ در راستای بازسازی و اصلاح شبکه در مناطق بازآفرینی شهری هزینه کرده و شرکت مخابرات نیز برای احداث سایت در یکی از مناطق بازآفرینی شهر، چهار میلیارد تومان در اعتبارات سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده است.

شهردار ملایر نیز محدوده بازآفرینی این شهر را ۵۵۰ هکتار شامل بخش تاریخی، حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی عنوان کرد و افزود: علاوه بر اجرای کانال پشت ناسیونال، مرکز فرهنگی سرجو و آسفالت و نوسازی، برای تملک خانه منصوری به عنوان بافت تاریخی شهر، به نتیجه خوبی با مالکان آن رسیده‌ایم تا هر چه سریعتر ترمیم و بازسازی آن را شروع کنیم.

"مجید فرجی" اظهار داشت: ترمیم خانه سیف‌الدوله نیز آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان ملایر برای تخصیص پنج میلیارد تومان در مناطق بازآفرینی شهری گفت: از این مبلغ تنها ۷۰۰ میلیون تومان آن برای اجرای کانال پشت ناسیونال اختصاص یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر