English

نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در کردستان با اجرای ۶۳ پروژه

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان با اجرای 63 پروژه در سطح شهرهای استان کردستان، بافت‌های ناکارآمد شهری نوسازی می‌شوند.

نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در کردستان با اجرای 63 پروژه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مصطفی رضایی صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات در کمیسیون ماده پنج، در هفت شهر اصلی استان که جمعیت آنها بالغ بر 50 هزار نفر است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان تصریح کرد: در مجموع 4 هزار و 727 هکتار بافت ناکارآمدشهری در پنج پهنه سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای نوسازی و ساماندهی پروژه‌های مسکن است.

رضایی افزود: در سطح شهرهای استان کردستان در کل 63 پروژه بازآفرینی شامل 58 پروژه ملی و پنج پروژه استانی با مبلغ اعتباری نزدیک به 150 میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون 27 پروژه به بهره‌برداری رسیده که از میان آنها می‌توان به پروژه‌های ساخت مدرسه، بهسازی معابر، پارک، پیاده راه و سایر کاربری‌های مورد نیاز خدمات شهری از جمله مهم‌ترین آنها اجرای شبکه فاضلاب در محلات مورد هدف بازآفرینی اشاره کرد.

وی با اشاره به میانگین 60 درصدی پیشرفت پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار و منابع مالی لازم شاهد بهره‌برداری و بهره‌مندی ساکنین محلات ناکارآمد شهرهای استان از مزایای اجرای این پروژه‌ها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه