English

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش بستری مشکوک شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش شمار بیماران بستری مشکوک شده به گونه ای که از ۴۷ نفر به ۶۲ نفر افزایش یافته است که تداوم این وضعیت احتمال زرد شدن رنگ بندی کرونایی را در استان افزایش می دهد.

کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش بستری مشکوک شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدمهدی مجذوبی  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا  گفت: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش شمار بیماران بستری مشکوک شده به گونه ای که از ۴۷ نفر به ۶۲ نفر افزایش یافته است که تداوم این وضعیت احتمال زرد شدن رنگ بندی کرونایی را در استان افزایش می دهد.

وی افزود: هفته گذشته ۹ شهرستان تابعه استان همدان دارای وضعیت آبی کرونایی و کبودراهنگ زرد بود که از دوشنبه هفته گذشته کبودراهنگ نیز به رنگ آبی تغییر یافت.

وی اضافه کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش شمار بیماران بستری مشکوک شده به گونه ای که از ۴۷ نفر به ۶۲ نفر افزایش یافته است که تداوم این وضعیت احتمال زرد شدن رنگ بندی کرونایی را در استان افزایش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: موضوع کرونا با وجود آبی شدن وضعیت استان در اولویت است با این وجود برخی ظرفیت ها و فعالیت های متاثر از کرونا دوباره فعال شدند و برای نخستین بار پس از ۲ سال تعطیلی، اولین پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی شهر همدان صورت گرفت.

مجذوبی ادامه داد: هفته گذشته به صورت سرزده بازدیدهایی از مراکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا صورت گرفت که با وجود مثبت بودن روند فعالیت آنها اما نسبت به رفع برخی از اشکلات موجود تذکرهای لازم داده شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مراکز بهداشتی در زمینه پرونده الکترونیک، پایین بودن سرعت اینترنت و بروز اختلالاتی در زمان انجام کار بود که مقرر شد مراکز دارای مشکل لیست شده و نسبت به پیگیری برای رفع مشکل آنها اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: داده های آماری موید این است که سیر کاهش موارد مثبت کرونا ادامه دارد و شمار متوفیان کرونایی در یک هفته گذشته بین صفر و یک متغیر بوده است.

مجذوبی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز مربوط به مرحله نخست، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز مربوط به نوبت دوم و ۲۰۲ هزار دُز در نوبت سوم دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد جامعه هدف دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند اضافه کرد: در بین دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۲.۶ درصد نوبت اول، ۷۴،۶ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد نیز گفت: هم اینک تعداد بیماران بستری مثبت در این شهرستان به یک نفر کاهش یافته است و شماران بیماران مشکوک پنج نفر هستند که یکی از آنها دارای مشکل در ناحیه ریه است.

«ایرج صالحی» افزود: ۷۸ هزار و ۴۳۸ نفر معادل ۹۴ درصد جامعه هدف دُز اول واکسن کرونا، ۶۵ هزار و ۷۰۵ معادل ۷۹ درصد دُز دوم و ۱۲ هزار و ۵۵۵ نفر معادل ۱۵ درصد مرحله سوم واکسن کرونا را تاکنون در شهرستان اسدآباد تزریق کردند.

وی اضافه کرد: همچنین از نظر پوشش واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان،  ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۸۶ درصد دانش آموزان نوبت دوم واکسین کرونا را دریافت کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد اظهار داشت: ۵۶۰ کلاس درس از ۸۰۰ کلاس موجود در اسدآباد معادل ۷۰ درصد کلاس ها به سیستم تهویه هوا مجهز شدند.

صالحی با بیان اینکه ۸۸ درصد فعالان در صنوف اسدآباد واکسن تزریق کردند خواستار همراهی فرمانداری با دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اسداباد به منظور همراه کردن ۱۲ درصد باقی مانده برای دریافت واکسن کرونا شد.

 سرپرست معاونت بهداشتی و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز اظهار داشت: طبق آخرین گزارش ارائه شده میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۹.۲ درصد و استان همدان همچنان ۴۳ درصد است.

«فاطمه ترکمان اسدی» با بیان اینکه میانگین پوشش واکسیناسیون و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همدان وضعیت خوبی دارد افزود: میانگین استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان ۶۵ درصد بوده که کمترین میزان مربوط به شهرستان تویسرکان با ۵۷ درصد و بیشترین مربوط به شهرستان همدان با ۷۲ است.

وی اضافه کرد: همچنین میانگین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان ۶۱ درصد بوده که ملایر و رزن به ترتیب با ۴۳ و ۴۷ درصد کمترین میزان رعایت این مولفه را به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان رعایت این مولفه مربوط به فامنین با ۸۰ درصد است.

سرپرست معاونت بهداشتی و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۶۷ مرکز واکسیناسیون کرونا در این استان فعال است افزود: ۱۴ درصد جامعه هدف نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کردند.

ترکمان اسدی ادامه داد: برخی از فرهنگیان به بهانه بیماری زمینه ای از تزریق واکسن امتناع می کنند که این موضوع باید از طریق یک متخصص عفونی تایید شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر