English

رشید حیدری مقدم خبرداد

تاکنون حدود ۴۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده/ ۲۹ درصد واکسینه شده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان​ با بیان اینکه ۸۸.۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شدندافزود: تاکنون حدود ۴۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که شامل ۳۶۴ هزار و ۹۷۶ دوز مرحله نخست و ۱۱۴ هزار و ۳۰۳ مورد نیز دوز دوم است.

تاکنون حدود ۴۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده/ 29 درصد واکسینه شده اند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رشید حیدری مقدم   رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان با بیان اینکه ۸۸.۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شدندافزود: تاکنون حدود ۴۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که شامل ۳۶۴ هزار و ۹۷۶ دوز مرحله نخست و ۱۱۴ هزار و ۳۰۳ مورد نیز دوز دوم است.

وی با بیان اینکه ۸۸.۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شدند، اظهار داشت: ۸۸ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۹۲ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، ۹۶.۵ درصد جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۲.۵ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۹۹ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال، ۶۵ درصد گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال  و  ۴۴ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال این استان تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: به دنبال راه اندازی کلینیک های سرپایی و کمیته ترخیص، شمار بیماران بستری در استان کاهش یافت که در غیر اینصورت شمار بیماران بستری به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر می رسید در حالیکه هم اینک با توجه به تدابیر اتخاذ شده و ذخیره داروی مورد نیاز طی ۱۰ روز گذشته شمار بیماران بستری بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ نفر در نوسان بوده است.

حیدری مقدم ادامه داد: در صورت اضافه نشدن شمار بیماران در روزهای آینده(ناشی از عدم رعایت پروتکل ها و حضور در تجمعات)، تا سه هفته آینده آمار بیماران کرونایی در استان همدان نزولی می شود هر چند به شدت نگران موج بعدی کرونا و شیوع ویروس نوع «لاندا» با مرگ و میر بسیار بالا هستیم.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان شناسایی شدند که شامل ۱۶۹ بیمار بستری مثبت و ۳۵۱ بیمار سرپایی مثبت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵ نفر رسید که بالاترین رقم در موج پنجم و طی سه ماه است، البته در موج چهارم ۳۳ فوتی در یک روز را نیز داشتیم.

حیدری مقدم با بیان اینکه هم اینک یک هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند  اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از ۲ هزار نفر گذشت.

وی افزود: با تدابیر پیش بینی شده از جمله راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در همدان با ظرفیت پذیرش روزانه ۵۰۰ بیمار و کلینیک های سرپایی، از بروز بحران جدی در استان جلوگیری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی همدان با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه شد که با پیگیری های انجام شده سه دستگاه دریافت و در بیمارستان های فامنین، بعثت و بهشتی همدان در حال نصب است.

حیدری مقدم همچنین از افزایش شمار مبتلایان در مناطق روستایی استان همدان خبر داد و افزود: یکی از اتفاق های نامبارک ۲ هفته گذشته افزایش اپیدمی این ویروس در مناطق روستایی است به گونه ای که در این مدت ۳۰۴ طغیان همه گیری در مناطق روستایی و ۵۱ طغیان در مناطق شهری ثبت شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده ۳۶ درصد علت ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان شرکت در اجتماعات، ۶۱ درصد تماس های درون خانگی  و سه درصد نیز مابقی موارد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه