English

سیدهادی حسینی بیدار

۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌ شود/ ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته،گفت: کاهش بارش باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم و ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌ شود.

 ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌ شود/ ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب دارند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدهادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ، سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان  با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته،گفت: کاهش بارش باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم و  ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌ شود.

وی گفت:  با توجه به وضعیت کم آبی که در کشور حادث شده، همدان جزء هشت شهری است که تنش شدید آبی دارد.

وی افزود: کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم.

حسینی بیدار با بیان اینکه ۶۳ مجتمع آبرسانی در استان داریم، اظهار کرد: برای تأمین آب شرب همدان ۴۱ درصد از منابع سطحی و ۵۹ درصد از منابع زیرزمینی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی و افزایش دما در سال آبی گذشته باعث شد که در همدان، فامنین، بهار و ۱۶۰ روستا مشکل کمبود آب داشته باشیم که مشکل آبرسانی شهرها و ۹۰روستا را حل کردیم و به ۷۰ روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

مدیرعلمل آبفا استان همدان با بیان اینکه ۷۲ درصد تأمین آب شهر همدان به سد اکباتان و آبشینه وابسته است، گفت: انتقال آب از رودخانه‌های فصلی خاکو و عباس‌آباد در فصولی که کشاورزان آب برداشت نمی‌کنند باعث شده زخیره سد را بالا ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر