English

مدیر کل استاندارد استان همدان؛

۴۵۳ مدیر کنترل کیفیت در استان دارای پروانه هستند/توجه به مسئولیت های اجتماعی و تدوین استانداردهای ملی

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به تدوین استانداردهای ملی و آزمون دستگاه های توزین و مسئولیت های اجتماعی گفت: 453نفر مدیر کنترل کیفیت در سطح استان مشغول به فعالیت ودارای پروانه معتبر هستند.

453 مدیر کنترل کیفیت در استان دارای پروانه هستند/توجه به مسئولیت های اجتماعی و تدوین استانداردهای ملی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مددی،  مدیر کل استاندارد استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به برنامه هایی که در سال گذشته به صورت کامل انجام شده است، عنوان کرد: تدوین استانداردهای ملی از جمله این برنامه ها بوده است که در 30 مورد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت بررعایت استانداردهای لازم در واحدهای تولیدی نظارت دارند، افزود: 453نفر مدیر کنترل کیفیت در سطح استان مشغول به فعالیت ودارای پروانه معتبر هستند.

مدیر کل استاندارد استان ادامه داد: مدیران کنترل کیفیت ضمن نظارت بر تولید، آموزش های لازم را به تولید کنندگان ارائه می کنند و در سال گذشته موفق به برگزاری 1730نفر ساعت دوره آموزشی شدیم و که 1264نفرساعت  برای کارشناسان استاندارد دوره های آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 107مورد استاندارد ملی بازنگری شد، گفت: بخش دیگری به نام ترویج استاندارد وجود دارد که در سال گذشته در 31عنوان مورد توجه قرار گرفت.

مددی عنوان کرد: در سه ماه جاری 139باسکول مورد آزمون و کالیبراسیون قرار گرفت و در دستگاه های توزین سبک در واحد های صنفی نیز 1223دستگاه مورد آزمون قرارگرفتند.

وی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی در کشور مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: مسوولیت اجتماعی در کشورهای توسعه یافته مدت زمان زیادی است که دارای جایگاهی فعال است و همینطور دارای فرایند مشخص و خروجی های معین است.

مدیر کل استاندارد استان ادامه داد: مسوولیت اجتماعی در کشورما چندان مورد توجه قرار نگرفته است و این مقوله درمیان امور فرابخشی قرار می گیرد البته استانداردهایی برای آن تعیین و فراسازمانی شده است که می توان به استانداردهای 26000 و 16000که با برگردان از استانداردهای ISO   است و توضیح می دهد که خدمت دهنده باید با چه ویژگی ها، شرایط و شاخص هایی به مردم خدمت موردنظر را ارائه کند.

وی ادامه داد: با ایجاد معاونت ارزیابی کیفیت و تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد توجه به این مقوله در کشور آغاز شده است و معاونت به صورت تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرده است و امید که با کمک سایر دستگاه های مسوول گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه مدیران استان از جمله مدیر ارشد استان و امام جمعه محترم از مقوله استاندارد و مباحث مرتبط به آن حمایت می کنند و در میان اولویت های آن ها قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر