English

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد:

کشف ۸۰ تن روغن طی تماس یک شهروند/ ۱۲۴ را فراموش نکنید

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اهمییت واحد 124 و رسیدگی به تخلفات و شکایات شهروندان، به شرح اقدامات انجام شده در این حوزه از جمله کشف 80 تن روغن طی تماس یک شهروند پرداخت.

کشف 80 تن روغن طی تماس یک شهروند/ 124 را فراموش نکنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، مهدی خورشیدی ، رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز دوشنبه در نشست خبری مجازی عنوان کرد: فروش اجباری کالا و خدمات تخلف محسوب می شود و قانونگذار برای این تخلفات مجازات تعیین کرده است.

خورشیدی با اشاره به مشاهده فروش اجباری دیگر کالاها همراه با روغن از سوی برخی از شرکت های پخش، عنوان کرد: به واحد های صنفی و همینطور فروشگاه های زنجیره ای برای قطع کردن دست واسطه هایی که روغن را خریداری می کردند و در بازار آزاد به فروش می رساندند، اطلاع رسانی کرده ایم که از خرید های واقعی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: نمی توان به فروشنده اجبار کرد که به همراه روغنی که خریداری می کند محصول یا محصولات دیگری نیز خریداری کند و این موضوع تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷ مورد از گزارش های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام شده گفت: ۵۷۹ فقره در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت شده و یک هزار و ۸۱۰ مورد نیز به صورت حضوری به واحد ۱۲۴ مراجعه کرده اند.

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: بیشترین شکایت ها از گرانفروشی، تقلب و عدم ارائه خدمات گارانتی در واحدهای صنفی بوده که ۸۰ درصد این تخلف ها در شهر همدان رخ داده است.

وی با اشاره به شرکت های پخشی که  فروشندگان واحدهای صنفی را اجبار می کنند در کنار خرید روغن محصولات دیگری  نیز خریداری کنند، گفت: پرونده تخلف 15 شرکت در این زمینه ثبت شده است و تمام برخوردهای لازم انجام شده است.

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به همکاری شهروندان و تماس آن ها با سامانه 124 به عنوان یک مهم که می تواند منجر به کشف و جلوگیری از گرانفروشی شود، ابراز کرد:80 تن روغن که از طریق همشهریان با واحد 124 تماس گرفته شده بود کشف شد و طی یک روز بین شهروندان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ها مربوط به گروه مواد غذایی مانند گوشت مرغ، آرد و نان، گوشت قرمز و برخی از خدمات صنفی بوده است.

خورشیدی تصریح کرد: علاوه بر شکایت های مردمی اعلام شده به سامانه ۱۲۴، ۲۰۰ فقره شکایت نیز از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار ما قرار گرفته که رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه سامانه 124 به صورت شبانه روزی با 30 اپراتور با شهروندان به صورت مستقیم و ضبط مکالمات در حال فعالیت است، عنوان کرد: کافی است شهروندان در صورت  مشاهده تخلف با این سامانه تماس حاصل فرمایند.

وی با طرح این موضوع که نزدیک به 20 تا 30 هزار تماس تلفنی با 124 انجام شده است که اغلب این تماس ها به واحد 124 ارتباطی نمی کرده است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که تنها در حوزه کاری مرتبط به این واحد تماس برقرار کنند و از این طریق فرصت بیشتری را برای رسیدگی اولویت ها برای کارکنان واحد ایجاد کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری مردم استان در حدود ۳۰ هزار شکایت را به ۱۲۴ گزارش داده اند که چهار هزار و ۴۰۶ مورد مربوط به واحدهای صنفی زیر پوشش ما بود که رسیدگی و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

خورشیدی با بیان اینکه مردم عزیز به خاطر داشته باشند که در چه مواردی نباید با این واحد ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: انصراف از خریداری یا پشیمانی از خرید به دلیلی غیر از معیوب  بودن کالا به این واحد مربوط نمی شود و همینطوردرخواست  الزام به تنظیم هر گونه سند رسمی، خیانت در امانت، کلاهبرداری، افترا، تخلفات مربوط به اجناس دست دوم و کهنه که به حل و اختلاف مربوط می شود، دریافت خسارات تاخیر، تخلفات مربوط به پزشکان، داروخانه ها که مربوط به سازمان تعزیزات است و توسط علوم بررسی می شودبه واحد 124 ارتباطی پیدا نمی کند.

پرونده تخل به ارزش 222 میلیون تومان که مربوط به نمایندگی فروش خوراک آبزیان، پرونده دیگر مربوط به لاستیک فروشی بود

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ها مربوط به گروه مواد غذایی مانند گوشت مرغ، آرد و نان، گوشت قرمز و برخی از خدمات صنفی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر