English

سید سعید شاهرخی:

وضعیت تامین منبع مطمئن آب شرب همدان تعیین تکلیف شود

استاندار همدان در آیین افتتاح پروژه های توزیع نیروی برق کشور در همدان از وزیر نیرو خواست که وضعیت تامین آب شرب همدان تعیین تکلیف شود.

وضعیت تامین منبع مطمئن آب شرب همدان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی ، استاندار همدان در آیین افتتاح پروژه های توسعه ای شرکت های توزیع برق کشور با حضور وزیر نیرو در همدان با اشاره به چالش های آب شرب همدان بیان کرد: یکی از اقدامات شایسته ای که در استان همدان انجام شد انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه حرارتی شهید مفتح فامنین بود که در حقیقت با این کار ارزشمند که 44 کیلومتر خط لوله کشیده شد دشت کبودرآهنگ نجات پیدا کرد و بیش از سه میلیون مترمکعب آب برای منطقه ویژه جهان آباد به استان تخصیص داده شد که جای تقدیر دارد. 

شاهرخی ادامه داد: چالش اصلی دو پتروشیمی ابن سینا و هگمتانه آب بود که با دستور وزیر نیرو حل شد که قابل قدردانی و سپاسگزاری است. در حوزه آب اقدامات شایان و قابل توجهی در استان انجام شده است. 

شاهرخی افزود: در جریان سیلاب فروردین 98 یکی از پرباران ترین استان های کشور بودیم، عملکرد خوب حوزه امور آب منطقه ای استان، موجب شد کمترین خسارت مالی و جانی را در پی داشته باشد. سدهای استان از جمله سد کلان ملایر، سد اکباتان و ... به خوبی عمل کردند و حدود 100 میلیون مترمکعب آب را ذخیره کردند. در لایروبی رودخانه ها نیز فوق العاده عمل کردند.

وی با اشاره به پیشرفت قابل قبول سدخرمرود تویسرکان، افزود: سد نعمت آباد در حال طی کردن مراحل آخر است و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم آن را افتتاح کنیم. کارهای بزرگی است که در حوزه آب انجام شده است. در حوزه فاضلاب هم اقدامات موثر و مفیدی صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز خرسندی بیان کرد: خوشبختانه در استان از آب شرب بهداشتی صددرصد بهره‌مند هستیم و در خصوص فاضلاب هم در دولت تدبیر و امید از 50 درصد پوشش به 75 درصد پوشش ارتقا پیدا کردیم.

استاندار همدان تاکید کرد: یکی از ملزومات استقرار صنایع در شهرستان های مختلف نیاز جدی به برق است. در شهرستان ملایر در تامین برق صنایع و بخشی از واحدهای مسکونی مشکل داریم. 

شاهرخی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پروژه تامین منبع مطمئن آب شرب همدان، تاکید کرد: رقمی که سالیانه برای این موضوع اختصاص پیدا می کند، رقمی نیست که بتواند آب را در کوتاه مدت بتواند آب را به شهر همدان برساند. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر