English

استاندار قم:

هفته پژوهش فرصتی برای کشف استعدادهای پژوهشی در مدارس است

استاندار قم گفت: هفته پژوهش یک فرصت برای کشف و شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس است که باید از آن به بهترین شکل استفاده نمود.

هفته پژوهش فرصتی برای کشف استعدادهای پژوهشی در مدارس است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در مراسم به صدا درآمدن زنگ پژوهش در هنرستان دخترانه کار و دانش حضرت زهرا(س)، با اشاره به معضلات جامعه اظهار کرد: از جمله عمده‌ترین این معضلات می‌توان به فاصله میان صنعت با پژوهش و فناوری اشاره کرد.

وی بیان داشت: یافته‌های علمی پژوهشی باید زمینه نوآوری و شکوفایی تولید و صنعت را فراهم کند.

استاندار قم نقش پارک علم و فن‌آوری و بنیاد علمی نخبگان را در این خصوص موردتوجه قرار داد و گفت: این مراکز باید زمینه تجاری‌سازی ایده‌های مطرح‌شده توسط پژوهشگران، جهت ورود آن‌ها به بازار و تولید ثروت را فراهم کنند.

سرمست همچنین تنها راه‌حل مشکلات کشور را طبق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تحقیق و پژوهش دانست و گفت: ما به کارها و فعالیت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم تا کشور را از گردنه‌ها و پیچ‌های خطرناکی که دشمنان به‌ واسطه تحریم‌ها ایجاد کردند، عبور داده و فصل جدیدی را آغاز کنیم.

وی هدایت همه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی به سمت کارآفرینی و مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین وظایف مسئولان ذکر کرد و گفت: شرکت‌های ارائه‌دهنده کسب‌وکارهای جدید نیز باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.

وی، نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و روحیه پرسش گری را از اولویت‌های مهم و ضروری مراکز آموزشی دانست و افزود: پژوهش‌ها باید کاربردی و مساله محور باشند تا به سمت ایده‌های نو حرکت کنیم.

استاندار قم بابیان اینکه توجه به پژوهش نباید منحصر به هفته پژوهش باشد، گفت: همه ایام سال باید پژوهش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، تا نهال و درخت پژوهش در جامعه تناور شود.

سرمست هفته پژوهش را فرصتی برای شناسایی دانش آموزان پژوهشگر و استعدادهای پژوهشی در مدارس دانست و بیان کرد: اینکه در یک منطقه محروم، دانش آموزان دبیرستانی دغدغه مسائل پژوهشی داشته باشد، افتخار بزرگی به شمار می‌آید.

استاندار قم در این آیین ضمن به صدا درآوردن زنگ هفته پژوهش و فناوری از برخی ابتکارها و دستاوردهای پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر و پژوهنده قم بازدید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه