English

حاجی میرزایی:

باید دانش آموزان را پژوهنده بار بیاوریم / در معرض تغییرات جامعه هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در معرض تغییرات جامعه هستیم و فهم این تغییرات نیازمند مواجهه هوشمندانه و در گروی پژوهش های کارآمد است. پژوهش برای آموزش و پرورش مانند اکسیژن است.

باید دانش آموزان را پژوهنده بار بیاوریم / در معرض تغییرات جامعه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی که در دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ۲ آموزش و پرورش برگزار شد، با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصتی برای مرور دستاوردها، توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارزیابی عملکردهاست.

وی افزود: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی هدفمند است. انسان‌هایی که بتوانند دستشان را به زانوی خود گرفته و بلند شوند و خوداتکا باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش رکن تفکیک ناپذیر این فرایند است اظهار کرد: حیات ما بدون پژوهش میسر نیست. در معرض تغییرات جامعه هستیم و فهم این تغییرات نیازمند مواجهه هوشمندانه و در گروی پژوهشهای کارآمد است. پژوهش برای آموزش و پرورش مانند اکسیژن است.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید دانش آموزان را پژوهنده بار بیاوریم. پژوهنده بودن و پرسشگری با دانش آموز بودن همراه و عجین است. آموزش و پرورش باید مکمل حس اولیه پرسش‌گری باشد که خداوند در فطرت کودکان قرار داده است. باید استمرار دهنده این مسیر باشیم و دیوارهای بین جامعه و مدرسه برداشته شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: در پیگیری این هدف مصمم هستیم. همه دانش آموزان و معلمان ما باید پژوهنده باشند. آموزش و پرورش میدان فراخی برای همه جور اندیشیدن و سوال کردن و در جست و جوی پاسخ های مفید بودن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روح پرسشگری را باید در همه مدارس و عرصه های آموزش و پرورش توسعه دهیم عنوان کرد: این کار نیازمند فرهنگ سازی است. پژوهشگری یک فرهنگ است و برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.

وی افزود: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش سامان نگیرد. در اختیار داشتن دانش آموزان، پیوند با مقوله تربیت و زندگی آینده و خلاقیت در مسیر زندگی، میدان بزرگی برای پژوهیدن است. همه ما باید این میدان را تقویت کنیم.

حاجی میرزایی خطاب به دانش آموزان پژوهنده برتر گفت: کسانی که می‌آموزند از کودکی پرسشگر و نقاد باشند و اندیشه کنند آینده درخشانی خواهند داشت. برای همه شما آینده‌ای درخشان از خداوند مسئلت دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه