English

پورمجاهد مطرح کرد:

پیگیر مصوبات، تا زمان اجرای آن هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به بازدیدهای خود از شهرستان های استان همدان و اینکه مدیران پای کار مشخص می شوند و عملکردشان پایش می شود، از پیگیربودن مصوبات تا زمان اجرای آن ها، سخن گفت.

پیگیر مصوبات، تا زمان اجرای آن هستیم

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  ظاهر پورمجاهد ، مدیری که سخت کوشیِ همراه با تعهدش زبانزد تمامی حقیقت گویان است و بر اساس تمامی  شاخص های تعریف شده و نشده، در حوزه های کاری موجود و در ارتباط با تمامی اقشار مردم، مدیری بسیار بسیارموفق و مورد تایید همگانی است که  بی حب و بغض به قضاوتش می نشینند؛

پورمجاهد تمامی اوقات خویش را با دلسوزی و تواضعی به معنای واقع، صرف گذران و رفع مشکلات مردم و رشد و ارتقای امور اقتصادی شهر، استان و کشورش خود می کند و انگشت شمارند ،مدیرانی که هم و غم خود را در دست یابی به آمال و آرزویِ درخشش ایران کنند.

بسیار خلاصه نظری می افکنیم به گوشه ای از سفرهای وی به شهرستان های استان و بازدید از طرح های تولیدی راکد و نیمه راکد جهت بازگرداندن رونق و احیای  آن ها در بازه زمانی اردیبهشت و مردادماه ؛ در هر یک از بازدیدها، تنها به ذکر عناوین پرداخته شده است و به شرح آن ها پرداخته نشده است.

پورمجاهد 3

 بازدید از طرح های تولیدی چهار شهرستان رزن، کبودرآهنگ، اسدآباد و نهاوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با بیان اینکه، جهت انجام موفق بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان و داشتن خروجی، هماهنگی های لازم با فرمانداران شهرستان و دستگاه‌های اجرایی مربوط صورت می پذیرد و به همراه معاونان و مدیران مرتبط به موضوع در محل حاضر می شویم، مطرح کرد: در بازدید هایی که صورت می گیرد، مسائل و مشکلات طرح ها و مراکز تولیدی  مورد بررسی قرار می گیرد.

پورمجاهد با اشاره به مصوبات مربوط به 4 شهرستان و بیان اینکه قریب به ۳۰ مصوبه در این خصوص شکل پیدا کرد، افزود: مرور این مصوبات با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌ها و دبیرخانه ستاد تسهیل که همان سازمان صنعت معدن و تجارت استان است، صورت گرفت.

وی افزود: هر ماه نتیجه بازدیدها و مصوبات بررسی می شود و یک ارزیابی از نحوه همکاری دستگاه‌ها در ارتباط با رفع مشکلات طرح ها به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گزارش می شود.

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان، عنوان کرد: مصوبات سه ماهه‌ی اول تا پایان خرداد مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که ماموریت محوله به هر یک از دستگاه ها در این زمینه در چه وضعیتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه ابراز کرد: برخی از مصوبات اجرائی شده بود و در اجرای برخی از مصوبات نیز به دلیل تسهیلات ابلاغی، تاخیر وجود داشت؛ به عنوان مثال طرح های امور دام که می بایست در سامانه سیتا (مربوط به جهاد کشاورزی) ثبت نامشان صورت می گرفت، عملا محقق نشده بود؛ از هفته گذشته این مهم با امکان روبرو شد.

پورمجاهد  با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان و بیان اینکه برخی از طرح‌های تولیدی همانند طرحی در نهاوند که مجری آن هزینه‌های بالایی را صرف  موضوع کرده است، تشریح کرد: مجری این طرح در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری با دستگاه اجرایی مرتبط دارای مانعی بود و شرایط صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحد مقدور نبود؛ مقرر شد که کمیته کارشناسی از استان، به سرعت از این واحد بازدید به عمل آورد؛ حاصلِ بازدید گروه کارشناسی می تواند راهکاری به جهت دستگاه اجرایی ایجاد کند تا این امر تسهیل و ممکن شود.

پورمجاهد در تویسرکان

پیگیر مصوبات، تا زمان اجرای آن هستیم

وی اظهار داشت: این جلسه از این باب دارای اهمیت بود که پیگیر اجرائی شدن مصوبات خود هستیم و مصوبات را به حال خود رها نخواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به این موضوع که  ستاد تسهیل استان همدان ، مصوبات بازدیدهای دوشنبه هر هفته از طرح های تولیدی شهرستان ها را به صورت مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار می دهد، گفت: تلاشمان بر آن است که جمع بندی مصوبات و نتایج حاصل از پایش، به کارگروه اشتغال و همینطور به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شود.

پورمجاهدبا اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان و بیان اینکه حضور مدیران در جلسات مورد نظر رصد و پایش می شود، گفت: در این جلسات مدیران پای کار مشخص خواهند شد؛ بدنه اجرائی دستگاه های مدیران نیز کمال همراهی و همکاری را در این امر به کار گیرند و پیگیر بررسی دقیق شرایط تا اجرایی شدن مصوبات باشند. 

با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند، گفت: در بازدید از طرح های تولیدی تویسرکان از طرح های صنایع غذایی حمیل، مجتمع  گلخانه ای در فرسفج، بازدید از الیاف سازان آتیه، شرکت دانش بنیان پارت شیمی، کشتارگاه مرغ، تپه گردشگری ریواسیجان، طرح شرکت عطر یاس، شرکت فیلتر سرکان، شرکت هگمتان داروی غرب و ... بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات آن ها با حضور مدیران مربوطه از سطح استان، پرداخته شد.

پورمجاهد  در ادامهبا اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان و بازدید از طرح های تولیدی شهرستان نهاوند، ابراز کرد:  در نهاوند از طرح ها ی پروتئین دانه، فرآورده‌های لبنی و صنایع تبدیلی فروسیلیس، کارخانه آسفالت و آب معدنی و تولید رب گوجه و خیارشور، طرح تولید عصاره مالت و .. بازدید به عمل آمد و همچون دیگر شهرستان ها با مدیران مرتبط به موضوعات طرح ها، در محل تصمیم های لازم اخذ شد.

پورمجاهد در تویسرکان 1

 نتایج بازدید از طرح های تولیدی ملایر و اسدآباد

وی در ادامه با اشاره به بازدید از طرح های شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر طرح های شرکت رز پالایش در شهرک شوشاب، دوسایت پیشنهادی گلخانه ، سایت مزرعه کشاورزی، کیان کرد و ... مورد بازدید و رسیدگی امور مرتبط قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با بیان بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک صنعتی اسدآباد، مطرح کرد: در شهرستان  مذکور ازطرح تولیدی فعال پوشاک اسدآباد، شرکت زرین سیلوی اسدآباد، شرکت کاویان کار غرب.، سردخانه  مستقر در شهرک صنعتی اسدآباد، طرح گوساله پرواری در اراضی اسدآباد و ... بازدید به عمل آمد.

 

بررسی واحدهای تولیدی شهرستان همدان، قهاوند و کبودرآهنگ

پورمجاهد در ذکر واحدهای مورد بازدید در شهرستان های همدان و قهاوند، ابراز کرد:  واحد تولیدی مرغ مادر، واحد معدنی اسکان راه دامداری با  ۱۵۰ راس گوساله پرواری، واحد تولید کمپوست و قارچ به نام تولید قارچ نگین غرب و ...  جهت تصمیم های لازم مورد بازید قرار گرفتند.

 وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان در ادامه با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی کبودرآهنگ، عنوان کرد: در این شهرستان، بازدید از نان صنعتی اورقین، واحد گاوداری و 5 طرح دیگر به عمل آمد. 

 

بازدید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی رزن و بهار

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان های استان همدان و مشکلاتی که در طرح های تولیدی استان وجود دارد،تصریح کرد: این مشکلات را بایستی طبقه‌بندی کرد؛ در بازدید رزن و بهارازعمده مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد و می توان به آن اشاره کرد: نداشتن اراده نزد برخی مدیران واحدهای صنعتی در جهت راه‌اندازی این مجموعه‌ها و یا واحدها، برخی مشکل سرمایه در گردش و تامین منابع مالی دارند و تعدادی نیز مباحث زیست‌محیطی خود را بایستی رفع کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه