English

ظاهر پور مجاهد در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد:

رفع مشکلات طرح های تولیدی شهر ستان تویسرکان و نهاوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، بازید از واحد های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند را تشریح کرد و از بررسی مشکلات اصناف و حمایت ویژه از بخش تعاون، سخن گفت.

رفع مشکلات طرح های تولیدی شهر ستان تویسرکان و نهاوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در گفتگوی اختصاصی با موج با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند، گفت: چهارشنبه هفته ای که گذشت، بازدیدی از طرح های تولیدی تویسرکان صورت گرفت و طرح صنایع غذایی حمیل به عنوان نخستین طرح مورد بازدید قرار گرفت.

 

رفع مشکلات طرح های تولیدی شهر ستان تویسرکان و نهاوند

پورمجاهد با بیان بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و اینکه مجری صنایع غذایی حمیل، مشکلی با بانک کشاورزی داشت و ستاد تسهیل استانداری نیز در این خصوص دو مصوبه صادر کرده بود، گفت: بانک کشاورزی با یک ماه تاخیر مصوبه را اجرا کرده  است و بر اجرای مصوبه تاکید شد.

وی در ادامه افزود: بر تعیین تکلیف معوقه این واحد و پرداخت تسهیلات جدید به جهت راه اندازی مجدد واحد با ظرفیت کاری حداکثری، مقرر به مراجعه مجری طرح به بانک شد. این واحد هم اکنون با ظرفیتی حداقلی در حال فعالیت است.

 معاون استاندار همدان با اشاره به بازدید از مجتمع  گلخانه ای در فرسفج تویسرکان که مشکلی در خصوص زمین و محل احداث داشت، ابراز کرد: مقرر شد گلخانه در محل مورد نظر احداث شود و گازکشی به محل نیز با ابراز همکاری مدیر شرکت گاز که در محل حضور داشت، محقق شد.

پورمجاهد با بیان اینکه درخواست های متفرقه دیگری نیز حول ایجاد گلخانه در این شهرستان صورت گرفته بود، اظهار داشت: این درخواست ها بررسی و مقرر شد که تقاضای خود را درسامانه سیتا جهاد کشاورزی به جهت دریافت وام، ثبت کنند.

 

بازدید از الیاف سازان آتیه

وی با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و بازدید از  شرکتی به نام الیاف سازان آتیه که به  تولید الیاف طبیعی  می پرداخت، گفت: این شرکت که در حال نصب ماشین آلات مرتبط به فعالیت خود در محل بود، نیاز به وامی تکمیلی داشت که با مساعدت سرپرست بانک تجارت که در محل حضور داشت مقرر شد با دریافت درخواست و معرفی صنایع، اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان بازدید از کشتارگاه دامی که در حال ساخت بود، افزود: مجری این طرح که با مشکل تامین برق طرح، مواجه بود، با مساعدت و موافقت معاون شرکت برق استان  که در محل حضور داشت، روبرو شد.

این طرح همچنین در تامین آب محل نیز با مشکلاتی روبرو بود که با صحبت با آقای ستوده، مدیر آب منطقه ای همدان، تخصیص مقداری آب( 25 متر مکعب ) به جهت انجام کارهای ساختمانی و مقدماتی طرح، محقق شد تا اینکه وزارت نیرو میزان مشخص را مجوز دهد.

معاون اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه طرح مذکور درخواست تسهیلات بانکی نیز داشت، افزود: به جهت تحقق تقاضای مجری طرح در دریافت تسهیلات، مقرر به معرفی سازمان صمت به بانک شد.

 

بازدید از  شرکت دانش بنیان پارت شیمی

پورمجاهد با بیان بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و اشاره به شرکت دانش بنیان پارت شیمی که در حوزه کربن فعال ، مشغول به کار بود، گفت: در این طرح  اختلافاتی در محاسبه سود و نرخ سود تسهیلات بانک تجارت به میان آمده بود که بنا به همکاری و مساعدت بانک تجارت، مساعدت لازم، اتفاق افتاد.

وی با بیان بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و بازدید از یک واحد کشتارگاه مرغ، که بانک ملی بانک عامل آن بود، ابراز کرد: این طرح حدود هفت میلیارد تومان به بانک ملی و هفت میلیارد تومان نیز به مجموعه ای که مرغ این طرح را تامین می کرده اند، بدهکار بود که مقرر شد، جلسه ای در دفتر اقتصادی استانداری با حضور مدیران جهاد کشاورزی و بانک ملی به جهت تعیین تکلیف، برقرار شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان در خصوص طرح مذکور، افزود: این طرح با توجه به بدهی بالا و اختلاف شرکا، مشکلات حقوقی نیز دارد.

پورمجاهد در ادامه بازدید های خود به تپه گردشگری ریواسیجان، اشاره کرد و گفت: مجری این طرح در دریافت تسهیلات خود از بانک سینا که دو میلیارد تومان مصوب داشت و دارای مشکل تضمین بانکی بود، به تضمین مطرح شده، اعتراض داشت که مقرر شد که اعتراض خود را به میراث فرهنگی به جهت تعیین تکلیف، منتقل کند.

پورمجاهد در تویسرکان 1

بازدید از طرح شرکت عطر یاس

وی با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و بازدید از طرح شرکت عطر یاس که تولید کننده مواد شوینده است، ابراز کرد: مجری این طرح، در پی اجرائی شدن چک تضمین خود، با بهداشت و درمان شهرستان مشکلی پیدا کرده و دارای پرونده ای در دستگاه قضائی نیز بود و در این زمینه هم مقرر شد با ارسال نامه ای از سوی دفتراقتصادی به دستگاه قضا در جهت مساعدت در این امر، اقدام شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به بازدید از شرکت فیلتر سرکان، ابراز کرد: این واحد تولیدی، دو طرح به جهت توسعه واحد درنظرگرفته بود، که مقرر شد طرح های خود را ارائه کند؛ همینطور اختلافی نیز با اوقاف به جهت تداخل زمین، مطرح بود که به جهت تسهیل در این امر، مقرر شد با مذاکره و هماهنگی از طریق فرمانداری، دفتر اقتصادی استانداری و اوقاف این موضوع پیگیری شود.

 

 بازدید از شرکت هگمتان داروی غرب

پورمجاهد با بیان بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و بازدید از شرکت هگمتان داروی غرب در ناحیه صنعتی فرسفج که به تولید دارو می پردازد، گفت: این شرکت درخواست سرمایه در گردش را مطرح کرده بود که بر اساس پپگیری استاندار، مقرر به تامین اعتباراز طریق بانک صنعت و معدن شد.

 وی با اشاره به یاری رساندن در جهت تامین سرمایه در گردش مرغداران در پی صحبت های مدیر عامل اتحادیه مرغداران، عنوان کرد: در این زمینه هم مقرر شد به تناسب سرمایه ای که مرغداران در بانک کشاورزی در حساب خود دارند به آن ها سرمایه در گردش پرداخت شود.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و اینکه پس از بازدیدهای تعیین شده در تویسرکان به نهاوند رهسپار شدیم، گفت: در نهاوند از یک واحد تولیدی خوراک دام که قریب به ۴۰ میلیارد تومان برای انجام طرح هزینه صرف شده بود، بازدید به عمل آمد.

 

بازدید از طرح پروتئین دانه درنهاوند

پورمجاهد در زمینه این بازدید، افزود: این واحد به جهت رفع نیازش در دریافت تسهیلات، مقرر به معرفی به بانک کشاورزی و در صورت نیاز، مکاتبه با تهران، شد که تسهیلات مطرح در کوتاهترین زمان ممکن در اختیارش قرار بگیرد.

وی در ادامه، ابراز کرد: این واحد که مجهز به فناوری های روز، در حوزه تولید خوراک دام به نام پروتئین دانه بود، در دهه فجر یا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اتمام بازدید هایش به جهت شرکت در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: بعد از بازدید از واحد پروتئین دانه، درسومین جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی  در سال 1398حضور پیدا کردیم.

شورای گفتگو همدان

بررسی مصوبات بخش معادن استان/ بررسی مشکلات اصناف

پورمجاهد با اشاره به بررسی مصوبات بخش معادن استان همدان و بیان اینکه دستورجلسه، مرور و بررسی مصوبات جلسات گذشته و مرتبط به بخش معادن بود، گفت: از 18 مصوبه مطرح، 18 مورد آن اجرائی شده بود، منتهی مراتب 4 مصوبه حل نشده باقی مانده بود که مجدد مطرح وبررسی شد.

وی با اشاره به 4 مصوبه به سرانجام نرسیده، مطرح کرد: مقرر شد؛ ظرف ۱۰ روز آینده آن چهار مورد مصوبه از طریق منابع طبیعی و امور آب استان بررسی و تکمیل شود.

وی با بیان موضوع دومین جلسه که به اتاق تعاون می پرداخت، گفت: گزارشی به تفصیل از سوی دبیر اتاق تعاون مطرح شد؛ در پی درخواست هایی در حوزه امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها، گزارشاتی از سوی مدیران مرتبط ارائه شد.

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به بازدید از طرح های تولیدی شهرستان تویسرکان و نهاوند و بررسی مشکلات اصناف، افزود: استاندار بر حمایت ویژه از بخش تعاونی تاکید کردند ودر نهایت مقرر شد، هفته آینده در جلسه فوق‌العاده گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات اصناف بررسی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر