English

احمد رضا احسانی در چارچوب قانون دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر کرد:

رویکرد بر عدالت محوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌های ارشاد استان در سال 1397 و سه ماهه ابتدای سال جاری را منتشر کرد.

رویکرد بر عدالت محوری است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد رضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در سال 97 و سه ماهه اول امسال ارائه کرد.

 احسانی اظهار کرد: فرهنگ، مقدمه بخش‌های مختلف، در توسعه همه جانبه و توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه هویت انسانی و هویت جامعه وابسته به فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اگر نیاز است در بخش های زیربنایی جامعه تغییراتی حاصل شود، باید به بخش فرهنگ توجه کنیم.

احسانی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ١٥ وظیفه ذاتی برعهده دارد؛ گفت: تلاش می‌کنیم در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری، عدالت‌محوری را مد نظر قرار داده و در برگزاری برنامه‌های مختلف نگاه یکسانی به شهرستان‌های تابعه و مرکز استان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گزارش آماری از روند اجرای برنامه‌های مختلف و برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای ارائه کرد که درقالب جدول زیر قابل مشاهده است.

ارشاد استان همدان

ارشاد هنر همدان

ارشاد

 

پروژه‌های عمرانی و تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری

احسانی درخصوص پروژه های عمرانی این اداره کل هم گفت: پروژه ملی موزه هنرهای معاصر همدان که فعالیت ساخت و ساز آن متوقف شده بود، با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مجلس و استاندار همدان 49 میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد؛ این پروژه اکنون با همکاری‌ شهرداری همدان درحال دریافت پروانه ساخت است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی ارشاد استان همدان، افزود: این پروژه از ابتدای ساخت تا مردادماه امسال 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این رقم اکنون به 24 درصد رسیده است.

پروژه دیگر این اداره کل که با جدیدیت پیگیری می‌شود، ساخت مجتمع فرهنگی هنری فیروزان شهرستان نهاوند است که این پروژه هم از نظر فیزیکی پیشرفت قابل توجهی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: پروژه عمرانی مجتمع فرهنگی و هنری زنگنه شهرستان ملایر هم از پروژه‌هایی است که بخش کتابخانه‌ای آن در سال 97 تکمیل و برای بهره‌برداری به اداره کل امور کتابخانه‌های استان واگذار شد. تجهیز سالن آمفی تئاتر این مجتمع هم در دست اقدام است.

احسانی با اشاره به پروژه های عمرانی ارشاد استان همدان، تعمیر و تجهیز متجمع های فرهنگی و هنری استان با هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد و 566 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 7 میلیارد و 610 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی را از دیگر اقدامات این اداره کل در بخش پروژه های عمرانی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه این اداره کل علاوه بر برنامه‌های معمول، هر سال برگزاری جشنواره های استانی همچون تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر طنز، جایزه ادبی و... را هم در دستور کار خود قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، آموزش را یکی از اصول زیربنایی در راستای توسعه و پیشرفت جامعه دانست و افزود: زمانی این توسعه به حالت پایدار می‌رسد که آموزش به صورت همه جانبه و در بخش‌های مختلف به ویژه فرهنگ، مورد توجه قرار گیرد.

احسانی بکارگیری آموزش‌ها را شرط اصلی رسیدن به موفقیت دانست و افزود: برگزاری کارگاه یکی از بهترین روش‌های آموزش در حوزه‌های مختلف است، در اینگونه موارد ذهن از حالت ایستایی به حالت پویایی و تیمی در آمده و بازخورد آن کاملا قابل توجه خواهد بود. از این رو این اداره در کنار برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مثل جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوجوان و ورکشاپ‌های مرتبط با حضور مدرسان مجرب، در این زمینه هم تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود همدان را پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگ و هنری در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: همدان سابقه درخشانی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوان دارد و برگزاری موفق چندین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، گواه این امر است.

وی با تأکید بر اینکه متولی اصلی فرهنگ در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ تصریح کرد: باید ضمن در نظر گرفتن نیاز جامعه و مخاطبان، برنامه‌های فرهنگی و هنری در چهارچوب قانون اجرا شود و برای رسیدن به این هدف نیاز به تعامل و همکاری با همه دستگاه‌های فرهنگی استان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در سال 97 و سه ماهه اول امسال ارائه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه