English

احمدرضا احسانی مطرح کرد:

تحقق عدالت فرهنگی و نقش آگاهی در خلق آثار هنری ماندگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان دراختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان، با اشاره به نقش پشتوانه علمی در خلق آثاری ماندگار، مزایای برگزاری جشنواره و ارتباط آن با نشاط اجتماعی، از ایجاد عدالت فرهنگی در استان سخن گفت.

تحقق عدالت فرهنگی و نقش آگاهی در خلق آثار هنری ماندگار

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمدرضا احسانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر، با اشاره به تحقق عدالت فرهنگی و بیان اینکه می توان اندیشه هنرمند را در آثارش یافت، ابراز کرد: تاثیر گذاری آثار هنری، نشان از پشتوانه و عقبه ای سرشار از تفکر، تلاش و مطالعه از سوی هنرمند دارد.

 

نقش آگاهی در خلق آثار هنری

 احسانی انتقال مفاهیم همراه با آموزش، طرح بخشی از نگرانی ها و دغدغه های جامعه، به تصویر کشیدن  آسیب های اجتماعی و معضلات مطرح در جامعه را از دلایل  خلق یک اثر هنری خواند و عنوان کرد: داشتن پشتوانه ای علمی، مطالعاتی و افزایش آگاهی و شناخت از سوی هنرمند، وی را در خلق آثاری تاثیرگذار، بیش از پیش یاری خواهد رساند.

احسانی، رسالت هنرمندان را در اینکه باید زبان گویای مردم باشند، تعریف کرد و افزود: برگزاری جشنواره هایی از این دست، می تواند فرصتی را برای هنرمندان در راستای گفتگو، هم اندیشی، تضارب آراء و انتقال آموخته ها، فراهم کند تا در فضای شکل یافته، شاهد پویایی اندیشه و کاربست آن در جهت ارتقای آثار هنری خود باشند.

وی با اشاره به نقش زیرساخت های اصلی توسعه در پیشرفت کشورها، ابراز کرد: امروزه  ایجاد و تقویت زیرساخت های اصلی توسعه، در زمینه های مختلف می تواند توسعه را محقق کند و در مسیر توسعه، بایستی فرهنگ و هنر آغازگر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توسعه همگام با سایر بخش ها را به عنوان رویکرد دوره جدید، معرفی کرد و گفت: در تحقق رویکرد مذکور، نیاز به همراهی اصحاب فرهنگ و هنر وجود دارد.

احسانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی، عامل شتاب در سایر بخش ها خواهد بود، افزود: علیرغم تلاش ها و اقداماتی که صورت گرفته است، اما تا هدف فاصله وجود دارد و اساسا توسعه فرهنگی را پایانی نیست.

 

ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری جشنواره ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ایجاد نشاط اجتماعی را از مزایایِ برگزاری جشنواره ها  خواند و اظهار کرد: در این مسیر توجه به احوال روحی مردم و ایجاد شور و نشاط اجتماعی توسط متولیان فرهنگ و هنر می تواند با برگزاری جشنواره ها اتفاق بیفتد.

احسانی با بیان مسئولیت ارشاد نسبت به پوشش حوزه فرهنگ و هنر در تمام شهرستان های استان، افزود: در برنامه ریزی های جدید به دنبال ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر استان هستیم.

وی با اشاره به ویژگی های برجسته ملایر در فرهنگ و هنر، گفت: شهرستان ملایر، دیار نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان مطرح است؛ ملایر  دارای ظرفیتی مقبول به جهت اقدامات و فعالیت های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه از تمامی امکانات و ظرفیت های ارشاد برای پیشرفت سایر شهرستان های استان، بهره می گیریم، گفت: بایستی مسیر توسعه را با هم طی کنیم و در این مسیر آماده همکاری با دستگاه های فرهنگی و مدیران استان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر