English

آیت الله سیدمصطفی موسوی:

همه فعالیت‌های فرهنگی باید در چهارچوب قانون اجرا شود

نماینده همدان در مجلس خبرگان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی باید در چهارچوب قانون اجرا شود، سخن گفت.

همه فعالیت‌های فرهنگی باید در چهارچوب قانون اجرا شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی،  نماینده همدان در مجلس خبرگان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در چهارچوب قانون و تأکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگ بسیار دشوار است، عنوان کرد: متأسفانه دشمن تلاش می‌کند از طریق این حوزه، فرهنگ غنی ما را تحت تأثیر قرار دهد

 

همه فعالیت‌های فرهنگی باید در چهارچوب قانون اجرا شود

 آیت الله سیدمصطفی موسوی با تأکید بر رعایت اعتدال در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، خواستار توجه به هنر های فاخر اسلامی شد و اظهار کرد: به فرهنگ اسلامی افتخار می‌کنیم چرا که زیربنای این فرهنگ قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، سیره ائمه اطهار(ع) و روش علمای ربانی و متدین است.

موسوی‌اصفهانی با بیان  اجرای فعالیت‌های فرهنگی در چهارچوب قانون و اینکه تفریح از موارد عنوان شده در اسلام است، افزود: می‌توان برای ایجاد تفریح و نشاط در جامعه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هیچ خلاف شرعی در آن وجود نداشته باشد.

وی خدمت به نظام جمهوری اسلامی را امری واجب برشمرد و تصریح کرد: در قانون اساسی رعایت مسائل شرعی در همه قوانین کشور ذکر شده و این اصل بر همه قوانین قانون اساسی مقدم است بنابراین همه فعالیت‌های فرهنگی هم باید در چهارچوب قانون اجرا شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید بر  اجرای فعالیت‌های فرهنگی در چهارچوب قانون و اینکه حوزه فرهنگ خط مقدم این نظام است و همه مسئولان هم باید نسبت به این امر آگاه باشند، اظهار کرد: یک مسئول تا زمانی می تواند در پست و مقام خود باقی بماند که قادر به پشتیبانی از دین باشد.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم به بیان دیدگاه‌ها و ارائه برنامه‌های آینده خود در حوزه فرهنگ و هنر استان پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه