English

صوفی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد:

سامانه ۱۳۷ و پاسخگوئی مدیران به عملکردشان

شهردار همدان گفت: در سامانه 137 با توجه به بانک داده‌‌ بدست آمده، عملکرد مدیران شهری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سامانه 137 و پاسخگوئی مدیران به عملکردشان

شهردار همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج همدان مطرح کرد: در انتهای سال ۹۶ مبنی بر رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان همدانی اقدام به تأسیس و پایه‌گذاری مرکزی به نام سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری همدان را دستور کار قراردادیم و این سامانه از بهمن 96 فعالیت خود را آغاز کرد.

صوفی افزود: در این سامانه تمامی درخواست‌ها، شکایت‌ها و ایده‌هایی که شهروندان در خصوص موضوعات متفاوت در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری دارند به‌صورت بانکی از داده‌ها و اطلاعات، جمع‌آوری و به مدیران مناطق، نواحی و مجریان مربوطه به جهت پیگیری و حصول نتیجه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری داده‌ها توسط 9 درگاه که سامانه 137 برای ارتباط با شهروندان فراهم کرده است به دست می‌آید، عنوان کرد: در این سامانه پایش اطلاعات صورت می‌گیرد و موضوعات مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته تا مباحث، مشکلات و نیازهای اساسی شهروندان در مدیریت شهری شناسایی‌شده و مرتفع شود.

صوفی در ادامه گفت: بانک اطلاعاتی به‌دست‌آمده منبعی حائز اهمیت برای تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان امر در مدیریت شهری خواهد بود تا تمرکز خود را بر مطالبات مردمی قرار داده و از این رهگذر رضایت شهروندان که همان هدف نهایی مدیران شهری است حاصل شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه هر یک از مدیران می‌توانند از داده‌های به‌دست‌آمده در سامانه 137 به جهت اتخاذ تصمیمی مناسب و دوری از موازی کاری و هزینه‌های مازاد در راستای سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مطلوب گام بردارند، افزود: طی جلساتی که با سازمان‌ها و معاونت‌ها در این خصوص داشته‌ایم در حدود 1100 نوع خدمت در حوزه‌های فنی عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی، ورزشی، حمل‌ونقل و ترافیک و شهرسازی و ... استخراج کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات شناسایی و تعریف‌شده در سامانه 137 را 604 کارشناس ارشد، مدیران میانی، کارشناسان خبره و مدیران ارشد شهرداری تا رسیدن به نتیجه مورد انتظار هدایت و راهبری می‌کنند

صوفی با اشاره به اینکه برای هر یک از خدماتی که در این سامانه ارائه می‌شود با تجربیاتی که درگذشته در خدمات موردنظر به‌دست‌آمده است برای به نتیجه رسیدن آن‌ها بازه زمانی مشخصی تعریف‌شده است که اگر تقاضای شهروندان در رسیدگی به مشکلاتشان در آن بازه میسر نشود مسئول مربوطه بایستی پاسخگوی موضوع و یا افزایش زمان موردنظر باشد.

وی بابیان اینکه حدود یک سال از این فرآیند می‌گذرد، گفت: در شش‌ماهه دوم که سامانه به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد در حدود 29018 هزار تماس با این مجموعه گرفته‌شده است که 12386 تماس ورودی و 15645 تماس خروجی داشته‌ایم و دلیل افزایش تماس خروجی نسبت به ورودی به دلیل پیگیری‌های تماس‌ها و درخواست‌ها بوده است.

وی افزود: 76 درصد از کل تماس‌های دریافتی را توانسته‌ایم به سرانجام رسانده و رضایت متقاضیان را ایجاد کنیم و 20 درصد هم نارضایتی وجود داشته است که منابع نارضایتی کاملاً مشخص است و عمدتاً به مباحث فنی، نارضایتی از پروژه‌های نیمه‌تمام و مباحث مرتبط به آسفالت است این موضوع با فصل سرما و بارندگی همراه شد و 4 درصد باقی‌مانده مربوط به پیام‌های تکراری بوده است و یا به ارگان‌های دیگر مربوط می‌شده است.

صوفی عنوان کرد: تاکنون 26 درصد از کل پیام‌های دریافتی سامانه در حوزه فنی عمرانی بوده است و 66 درصد در حوزه خدمات شهری، 6 درصد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، 1 درصد در حوزه فرهنگی، 1 درصد در حوزه شکایات و یا تقدیر از کارکنان شهرداری بوده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه این سامانه به 55 گروه موضوع ورود پیداکرده است، گفت: زباله و ضایعات، رنگ‌آمیزی و شستشو، ساماندهی مشاغل شهری، نظافت، آب‌گرفتگی، آسفالت، اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، پایانه‌های مسافربری، پایانه مسافربری بزرگ، بازیافت، سد معبر، شکایات کمیسیون‌های شهرداری کمیسیون ماده ۷ کمیسیون ماده 100، نصب علائم راهنمایی و ایمنی و ... ازجمله گروه موضوعاتی است که در سامانه تعریف و در حال اجرا است.

صوفی اضافه کرد: شناسایی نقاط بحرانی و نقاطی که منجر به آب‌گرفتگی معابر می‌شود به‌واسطه سامانه 137 و داده‌هایی که طی تماس‌ها و ارتباط‌های شهروندان در خصوص این موضوع با 137 جمع‌آوری شد، به دست آمد و پیرو آن با مهندسین مشاور، این مهم مطرح شد تا اصلاحات هندسی مرتبط به معابر شکل پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر