English

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

آیت‌الله شعبانی در همدان از محبوبیت بین جوانان برخوردار است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورگفت: امروز جوانی شایسته توسط مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان انتخاب شدند و آیت‌الله شعبانی با توجه به محبوبیت بین جوانان می‌توانند این مسیر را به خوبی ادامه دهند.

آیت‌الله شعبانی در همدان از محبوبیت بین جوانان برخوردار است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در آغاز چله دوم انقلاب ملت عزیز ما از نعمت نماز جمعه در اقصی نقاط کشور بهره‌مند هستند، گفت: باید قدردان این نعمت بود.

وی با بیان اینکه هزاران هزار گل‌های مؤمن و انقلابی به دعوت پروردگار در روز جمعه لبیک گفته و به نمازهای جمعه شهرهای خود می‌پیوندند تا شکوه بندگی خود را به ساحت قدس ربوبی تقدیم کنند، گفت: خداوند تبارک و تعالی مهمترین ویژگی جامعه ایمانی را نماز می‌داند.

همدان نامش با حکمت و عرفان عجین شده است

وی با بیان اینکه وقتی سخن از مجامع اسلامی به میان می‌آید سخن از مسجد و سخن از نماز جماعت است، گفت: نمازهای جماعت روزانه‌ای که در مساجد اقامه می‌شود وقتی به هم پیوند می‌خورند در روز جمعه نماز جمعه را تشکیل می‌دهند تا این ویژگی جامعه ایمانی بیشتر خود را نشان دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه آنچه در پیشانی جامعه اسلامی هک شده نشان بندگی است، گفت: نماز جمعه فضل و حج هفتگی و فرصت دیدار مؤمنان و بهره مندی از نصرت الهی و ارتقا درجات و حسنات و کاهش گناه و معصیت‌ها و فرصت باهم بودن و دست به دست هم دادن در پرتو ذکر الله و یاد خدا است.

وی با بیان اینکه در نمازجمعه با یکدیگر آشنا و دوست می شویم و پیمان می‌بندیم و از طریق امام جمعه که منصوب از طرف امام مسلمین است در یک تجدید میثاق هفتگی با امام مسلمین حاضر می شویم، گفت: نماز جمعه مرکز تجلی وحدت جامعه اسلامی و محیط هم پیمانی برای رسیدن به بالاترین مقصد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان اینکه همدان شهری است که وقتی نامش عنوان می‌شود یاد حکمت و اندیشه و عرفان می‌افتیم و شخصیت‌های بزرگ به ذهن می آیند، گفت: همدان نماد تمدنی ملت ایران است و خطه ای عالم پرور و دانشمند خیز محسوب می‌شود.

۸ هزار شهید استان همدان گواه انقلابی بودن این مردم است

وی با بیان اینکه همدان بر عهده بشریت حق دارد، اضافه کرد: حق همدان به خاطر پرورش بزرگ مردان، عارفان، صالحان و مجاهدان است و دارالمجاهدین برازنده آن است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری با اشاره به تلاش مردم استان همدان برای برافراشتن پرچم انقلاب اسلامی عنوان کرد: ۸ هزار شهید استان همدان گواه این واقعیت است.

وی با تاکید بر اینکه سابقه برگزاری نمازجمعه در همدان سابقه درخشانی است، گفت: برای این سابقه حضور آیت‌الله مدنی کفایت می‌کند چه برسد به آیت‌الله نوری که سال‌های سال به دین و زهد و ولایتمداری این شهر خدمت کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه بر اساس بزرگواری بزرگان بابی برای حضور جوانان فراهم شده است، ادامه داد: بزرگان خودشان زمینه را فراهم کردند تا جوانان وارد صحنه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آیت‌الله طه‌محمدی به همه ما درس اخلاق دادند، عنوان کرد: بخش مهمی از سابقه نماز جمعه در همدان نیز توسط آیت‌الله طه‌محمدی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امروز جوانی شایسته توسط مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان انتخاب شدند، گفت: آیت‌الله شعبانی با توجه به محبوبیت بین جوانان می‌توانند این مسیر را به خوبی ادامه دهند.

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه انتخاب در همدان با وجود جوانان شایسته بسیار سخت بود، عنوان کرد: در نهایت آیت‌الله شعبانی انتخاب شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر