English

حجت اله یارمحمد:

اشتغال، مسکن و ازدواج باید مورد توجه جدی قرار گیرد

عضو هیئت اندیشه ورزجوان همدان گفت: مشارکت اجتماعی به عنوان یک نظام کارکردی موجب ثبات و همبستگی اجتماعی، کاهش تعارضات گروهی و قومی، از بین بردن سلطه فردی ، تقلیل نابرابری های اجتماعی و طبقاتی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و احساس تعلق در افراد شده و مهمتر از همه باعث تقویت پیوندهای مردم و نظام سیاسی در برابر تهدیدات است.

 اشتغال، مسکن و ازدواج باید مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و هیئت اندیشه ورزجوان استان همدان، عضو هیئت اندیشه ورزجوان همدان گفت: مشارکت اجتماعی به عنوان یک نظام کارکردی موجب ثبات و همبستگی اجتماعی، کاهش تعارضات گروهی و قومی، از بین بردن سلطه فردی ، تقلیل نابرابری های اجتماعی و طبقاتی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و احساس تعلق در افراد شده و مهمتر از همه باعث تقویت پیوندهای مردم و نظام سیاسی در برابر تهدیدات است.

وی در ادامه افزود: برای نوسازی جامعه، لازم است که نیروهای اجتماعی متکثر و نهادمنده شده و ساختارها و سازمانهای متناسب آن ایجاد تا از انزوای نیروهای اجتماعی کاسته شود و برای ایجاد فضای اعتماد آفرینی و احترام به جوانان که سرمایه های اصیل جامعه تلقی می شوند باید با فعال کردن و حساس سازی بخش های مختلف دولت و جامعه، برنامه جامعی برای حوزه جوانان تدوین شده تا همه فعالیتهای مرتبط با آنان را بسامان کند.

یارمحمد اظهارداشت:  اشتغال، مسکن، ازدواج، تفریحات سالم، ورزش، هنر، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و سه موضوعات مهمی هستند که در این زمینه باید مورد عنایت قرار گیرد. همچنانکه مقام معظم رهبری تأکید کرده اند  استفاده از توانمندی جوانان و مطالبه گری آنان باید مورد توجه مسئولان و برنامه ریزیان قرار گیرد. جوانان باید مظهر نشاطه بالندگی سرزندگی، امید آفرینی و ایده پردازی، حق طلبی و عدالت خواهی باشد. بنابراین دولت باید برای تحقق یک جامعه مطلوب به خواسته های جوانان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی خطاب به جهانگیری گفت: ایجاد هیئت های اندیشه ورز جوان در سطح استان و شهرستان ها به همت استاندار همدان ، یکی از نمونه های بارز توجه دولت به این قشر است. هیئت اندیشه ورز جوان می تواند مطالبه گری جوانان را سامان داده و به عنوان بازوی مشورتی مدیران و دستگاه های اجرایی در جهت ارتقای نظام اجتماعی جوانان نقش ایفا کند .

حجت اله یارمحمد افزود: حضور جوانان مستعد در فعالیت های این هیئت علاوه بر افزایش نشاط ، مقابله با آسیب های اجتماعی، شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه طرح ها و ایده های نو شرایطی را فراهم خواهد کرد تا دستگاه های اجرایی بیشتر از گذشته به تعهدات و مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کند. استفاده از اندیشه و فکر خلاق و نوآور جوانان در پیشبرد و پیشرفت جامعه نیاز به ایجاد بستری مناسب برای بروز و ظهور این اندیشه ها دارد تا با نگاهی نو و تازه و بیانی به دور از ترس و تملق، راهگشای فکری و نظری برای مدیران اجرایی باشند که هیات اندیشه ورز جوان استان در این مسیر در حرکت است.

عضو هیئت اندیشه ورزجوان همدان برخی از اهداف هیئت اندیشه ورز جوان را برشمرد:  

  • ارائه راهکارهای لازم برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت هیئت در شناسایی و کمک به تربیت مدیران جوان، متعهد و کار آمد.
  • برنامه ریزی برای ایجاد و تقویت روحیه نشاط، شادابی، پویایی و همگرایی در بین قشر جوانان جامعه
  •  بسترسازی برای بهره گیری از توان، استعداد و خلاقیت جوانان نخبه و فعال در عرصه های مختلف در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها، ایده سازی و ارائه نظرات و پیشنهادهای عملی در برنامه ریزی هایی بر پایه مبانی علمی دینی و انقلابی
  • همکاری در جهت اجرایی  کردن برنامه های دولت تدبیر و امید
  •  آسیب شناسی مسائل مهم و اساسی استان (فرصت ها، تهدیدات، توانمندیها) در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و ارائه راهکارهای اجرایی
  •  تلاش و برنامه ریزی برای ارتقاء جایگاه و شاخص های مرتبط با امور جوانان
  •  برنامه ریزی برای تقویت مشارکت همه جانبه جوانان در راستای توسعه استان در ابعاد فرهنگی اجتماعی و سیاسی

یار محمد افزود: هیئت اندیشه ورز جوان استان همدان فعالیت خود را از یکسال پیش با همت و هدایت استاندار  در مرکز استان شروع کرده و در سال جاری نیز در شهرستانها فعال شد

وی در ادامه عنوان کرد: هیئت اندیشه ورز جوان استان و شهرستان ها در قالب کارگروه های پنج گانه قریب به ۶۰۰ نفر از جوانان فعال و توانمند را در حول محورهای مورد اشاره جمع کرده است که اولین مجمع عمومی خود را با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان عضو در آذر ماه سال جاری برگزار کرد.

عضو هیئت اندیشه ورز جوان خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: این حرکت ارزنده با توجه به تجربه موفق آن در این استان و جایگاه مورد قبول آن در بین جوانان می تواند ایده ای اجرایی کار آمد، تأثیر گذار و تسهیل کننده در تمام امور جامعه باشد که از جنابعالی تقاضا داریم برای ارتقاء جایگاه و منزلت جوانان و حضور تاثیر گذار و نقش آفرینی آنان برای ایجاد آینده ای امیدوار کننده در تمام استان ها به مرحله اجرا گذاشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه