English

استاندار همدان:

جلسات با احزاب به صورت مستمر برگزار می شود

استاندار همدان گفت: در طول سال همه جریا‌ن‌های سیاسی باید به میدان بیایند و جریان‌ها و احزاب نباید به ترمز دیگری بدل شوند بلکه در راه توسعه استان گام بردارند.

جلسات با احزاب به صورت مستمر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی همدان اظهار کرد: بسیار احساس غرور می‌کنیم که در صفحه شخصی مقام معظم رهبری تصویری از راهپیمایی همدان درج شد.

وی با بیان اینکه امسال دهه فجر متفاوتی داشتیم ادامه داد: حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و معاونان وزرای مختلف در استان را شاهد بودیم و پروژه‌های مختلفی افتتاح شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه 6 شهرستان استان همدان توسط معاون اول رئیس جمهور بازدید و سرکشی شد خاطرنشان کرد: وزیر علوم نیز در شهرستان نهاوند حضور یافت و چند پروژه را افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه 707 پروژه عمرانی در سطح استان افتتاح شد گفت: 90 پروژه که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده بود را کلنگ‌زنی کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری به خوبی شهر را برای راهپیمایی فراهم کردند افزود: مردمی که انقلاب را پیروزی کردند و پس از 40 سال با وجود همه مشکلات عاشقانه به صحنه می‌آیند سزاوار بهترین خدمات هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه ارزش و جایگاه مردم بسیار بالاست تصریح کرد: در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده و همه مسؤولان نیز توسط همین مردم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت نقش ویژه‌ای برای نقش احزاب قائل است ادامه داد: منشور حقوق شهروندی عزم دولت را برای تکریم مردم نشان می‌دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه باید ارتباط خود را با مردم نزدیک‌تر کنیم خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند در روزهای سخت همراه نظام و انقلاب هستند.

وی در ادامه به معارفه معاون سیاسی استاندار همدان اشاره کرد و گفت: از زحمات الماسی در زمان سرپرستی معاونت سیاسی ـ امنیتی استانداری قدردانی می‌کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه دولت عزم کرده به سرمایه اجتماعی توجه جدی داشته باشد اظهار کرد: نکته اول کنترل آسیب‌های اجتماعی است که در تقسیم کار ملی در 18 حوزه سازوکارهایی را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌ها در همدان سیر نزولی دارد افزود: شاهد کاهش طلاق در همدان هستیم اما این میزان کافی نیست و باید سیر نزولی آن را شاهد باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در استان همدان معتاد متجاهر نداریم تصریح کرد: ماده 16 در همدان به خوبی عمل کرده است و اگر معتادانی در سطح شهر یافت شوند به سرعت جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در شاخص ابتلا به اعتیاد 50 درصد نسبت به متوسط کشوری شرایط بهتری داریم ادامه داد: در حاشیه‌نشینی ستاد بازآفرینی تشکیل شده و دولت برای توجه به مناطق حاشیه شهر برنامه تدوین کرده است.

شاهرخی با بیان اینکه اعتباراتی برای کمک به دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی، کمیته امداد در مناطق هدف مستقر و به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به اینکه از نخستین استان‌هایی هستیم که خانه احزاب را تشکیل دادیم گفت: جلسات به صورت مستمر با احزاب استان برگزار می‌شود و باید ادامه یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه بین جریان‌های مختلف داخل نظام باید وحدت وجود داشته باشد اظهار کرد: در طول سال همه جریا‌ن‌های سیاسی باید به میدان بیایند، جریان‌ها و احزاب نباید به ترمز دیگری بدل شوند بلکه در راه توسعه استان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه هنر معاون سیاسی ایجاد همدلی بین جریان‌های مختلف است افزود: مجمع نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان و شورای تأمین به راحتی با یکدیگر فعالیت می‌کنند و باید این روند بین احزاب نیز برقرار باشد.

شاهرخی با بیان اینکه رئیس جمهور به واگذاری امور به مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد علاقه‌ند است تصریح کرد: دستگاه‌ها باید این اراده را داشته باشند که امور را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه 470 سازمان مردم‌نهاد در امور مختلف داریم ادامه داد: باید در استان با حضور این سمن‌ها تحول جدی ایجاد کنیم و لازمه تحقق ظرفیت‌ها اعتقاد دستگاه‌ها به این مهم است.

استاندار همدان با بیان اینکه اعتقاد ما این است که مردم امور کشور را به دست گیرند خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه امور را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با اقشار جامعه برگزار می‌شود گفت: در یک سال گذشته با 700 نفر از سمن‎ها، 600 نفر از روحانیون، حدود یک‌هزار و 400 نفر از جوانان نشست‌های مختلفی برگزار شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان هیئت اندیشه‌ورز استان را تشکیل دادیم اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهوری نیز این اقدام را پسندیدند و به عنوان الگو در کشور معرفی کردند.

وی با بیان اینکه از اقشار مختلف هیأتی را تشکیل دادیم افزود: جوانان کارگروه‌های مختلف را در سراسر استان تشکیل دادند و با فرماندار و مدیران دستگاه‌ها ارتباط دارند و به تبادل نظر می‌پردازند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معاون سیاسی و مدیر دفتر امور سیاسی استانداری این موضوع را با قوت دنبال کنند تصریح کرد: در مجموع مردم انتظار دارند کارگزاران میانی بتوانند ارتباط منظم و حساب شده‌ای با مردم و گروه‌های مختلف برقرار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی و با اهمیت و اولویت ما توجه به حوزه زنان در استان همدان است ادامه داد: این ظرفیت بسیار بزرگ است که باید با فکر و اندیشه و تدبیر از بانوان استفاده کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه استفاده از ظرفیت زنان به انتصاب معاون فرماندار بسنده نکنیم خاطرنشان کرد: باید فضا را برای حضور جدی و مستمر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی فراهم کرد.

وی گفت: زنان امروز در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه پزشکی بسیار فعال هستند اما نباید به این بخش‌ها بسنده کرد و فضای بیشتر و مناسب‌تری برای فعالیت بانوان مهیا کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سند راهبردی استان آماده شده است گفت: مسیر حرکت در سه سال آینده آماده شده‌است و تکالیف و برنامه‌ای در شهرستان‌ها در نظر گرفته شد که فرمانداران علاوه بر امور روزانه خود این موارد را باید پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتصابات با نگاه شایسته‌سالاری ورود کردیم اظهار کرد: اگر مسؤول نزدیک‌ترین فرد به دولت باشد اما کاردان نباشند توفیقی نخواهد داشت بنابراین شرط اول را توانمندی و شایستگی افراد قرار دادیم.

شاهرخی گفت: البته در مرحله بعد باید افراد به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشند اگر اعتقادی نداشته باشد به خوبی از عهده اجرای این برنامه‌ها بر نمی‌آید و مسؤولان را از داخل مجموعه انتخاب خواهیم کرد مگر شرایط آن فراهم نشود.

استاندار همدان از اقدامات ابوالقاسم الماسی در حوزه دفتر امور سیاسی و انتخابات و سرپرستی معاونت سیاسی تقدیر کرد و گفت: آقای الماسی با علم به اینکه فرد دیگری به عنوان معاون سیاسی انتخاب می‎شود اما به خوبی در مسؤولیت خود عمل کرد.

وی گفت: با توجه به سابقه 25 ساله آزادبخت در حوزه‌های امنیتی و سیاسی و تجربه‌ای که در فرمانداری اسدآباد و ملایر داشتند ایشان را انتخاب کردیم و در استان همدان کمتر کسی مانند آزادبخت که مردم و گروه‌های سیاسی را بشناسد و با آنها ارتباط داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر