English

در نماز جمعه امروز همدان صورت گرفت:

قرائت حکم مقام معظم رهبری در خصوص نماینده جدید ولی‌فقیه در استان

حجت الاسلام گلپایگانی حکم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان را برای نمازگزاران قرائت و سلام مقام معظم رهبری را به آنها ابلاغ کرد.

قرائت حکم مقام معظم رهبری در خصوص نماینده جدید ولی‌فقیه در استان

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  پیش از ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی گفت: بر اساس تدبیر حضرت آقا امام جمعه جدید و جوانی در همدان نمایندگی ولی فقیه در استان را عهده دار شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه طی چند سال اخیر توطئه‌های زیادی توسط دشمنان علیه نظام انجام شد و هر چه خواستند و توانستند انجام دادند اما موفق نشدند، اضافه کرد: شهدای بسیاری جان خود را برای دفاع از انقلاب فدا کردند.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی به خراب کاری‌ها و توطئه‌های دشمنان اشاره و با بیان اینکه کودتای پایگاه نوژه و هزاران مورد دیگر اتفاقاتی بود که توسط دشمنان طراحی شد اما حال جای این سوال وجود دارد که به کجا رسیده‌اند، گفت: دشمنان راه به جایی نمی‌برند.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را مشخص کرده‌اند

وی با بیان اینکه با همه این حوادث و توطئه‌ها که به دست دشمنان انجام شد ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشت و همچنان نیز مسیر ادامه دارد، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را مشخص کرده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه رسا و پرمحتوای خود گام دوم انقلاب را ترسیم کردند، اضافه کرد: بزرگترین خیانت‌ها به کشور در دوران خاندان کثیف پهلوی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی چه دوران پدر و چه دوران پسر خیانت‌های بسیاری صورت گرفت، اضافه کرد: رضاخان در ابتدای حکومتش به دینداری تظاهر می‌کرد به طوری که دسته‌های عزاداری راه می‌انداخت و در عزای سالار شهیدان به سینه می‌زد اما وقتی به قدرت رسید و پایه‌ها حکومتش محکم شد کمر به نابودی اسلام و عقاید مردم بست به طوری که کسی جرأت نمی‌کرد حتی «یا حسین» بگوید یا دسته عزاداری راه بیاندازد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه روضه‌ها و مجالس عزاداری در خفا برگزار می‌شد و روحانیون و طلاب آن روزها به باغ‌های اطراف قم پناه می‌بردند و شب بر می‌گشتند، گفت: روحانیت چنین اوضاعی داشتند و حتی پهلوی اوقاف را نیز از بین برد.

وی با بیان اینکه قتل عام مسجد گوهرشاد در جوار حرم امام رضا (ع) را از یاد نمی‌بریم و در این واقعه شمار زیادی به دلیل طرفداری از حجاب قتل عام شدند، گفت: دیوار به دیوار حرم امام رضا (ع) مردم را به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی نیز ۱۳ سال نخست وزیر کشور یک بهایی بود، عنوان کرد: وزیر دربار محمدرضا شاه پهلوی نیز بهایی بود و مناصب بزرگ را به غیر مسلمانان می‌داد.

همدان دارای حوزه‌های علمیه قوی است

وی با بیان اینکه در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ۳۰ میلیون دلار هزینه شد و غذا و مشروبات الکلی با هواپیمای چارتر از پاریس به شیراز می‌آوردند اما مردم گرسنه بودند، گفت: تریبون‌دارها باید واقعیت‌ها را به مردم بگویند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حق حیات بر گردن ما دارد چراکه ما را آزاد کرد و امروز ایران اسلامی بهترین نقطه برای زندگی مسلمانان است، گفت: در عربستان مردم اجازه دینداری ندارند.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی بابیان اینکه مدعیان حقوق بشر در جنایت‌های جهان دست دارند اما ما را نصیحت می‌کنند، گفت: مدعیان حقوق بشر عامل کشتار مردم بیگناه هستند آن وقت ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همدان دارای حوزه‌های علمیه قوی است و باید مانند گذشته افراد شایسته بیشتری از این شهر تربیت و معرفی شوند، گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در استان همدان وجود دارد اما تنها می‌توان ۲۰۰ روحانی به روستاها فرستاد که با این اوصاف یک‌هزار روستا بدون روحانی می‌ماند بنابراین باید حوزه‌های علمیه این موارد را پوشش دهند.

حجت الاسلام گلپایگانی در پایان حکم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان را برای نمازگزاران قرائت و سلام مقام معظم رهبری را به آنها ابلاغ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر