English

مصطفی آزاد بخت:

استفاده از فضای مجازی باید به سمت انتشار مباحث علمی سوق داده شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: کشورهای جهان سوم بیشتر در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند، درحالیکه کشورهای پیشرفته با استفاده از این فضا مسائل علمی را مورد هدف قرار داده اند و جامعه ما نیز بایددر این مسیر هدایت شود.

استفاده از فضای مجازی باید به سمت انتشار مباحث علمی سوق داده شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مصطفی آزاد بخت در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان بیان کرد: مسئولان در خصوص مقوله‌های اجتماعی کار سنگین و پیچیده‌ای دارند و با کارشناسی همه جانبه‌ای می توانیم به نتایج مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه مسایل اجتماعی ازحساسیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: در مباحث اجتماعی باید به گونه ای وارد شویم که بتوانیم مسئله را به بهترین نحو بیان کرده، به راه حل برسیم و مهمتر اینکه در جامعه پیاده کنیم.

آزاد بخت با اشاره به اینکه دین اسلام کاملترین دین است، گفت: در راستای مسائل اجتماعی هر فرد باید از خود شروع کند، چرا که اگر فردی خود ساخته باشد می‌تواند بر خانواده و اجتماع تاثیری مثبت بگذارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: کشورهای جهان سوم بیشتر در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند، درحالیکه کشورهای پیشرفته با استفاده از این فضا مسائل علمی را مورد هدف قرار داده اند و جامعه ما نیز بایددر این مسیر هدایت شود.

وی در مورد مباحث راهنمایی  و رانندگی عنوان کرد: بیشترین مشکل در این حوزه، بحث فرهنگ رانندگی و فرهنگ سازی است؛ که باید به طور مستمر و با استفاده  از روش‌های نو انجام شود.

آزاد بخت با اشاره به نقش مهم و کلیدی دانشگاه و حوزه علمیه در این زمینه افزود: این دو ارگان رسالت سنگینی در ارائه راهکارهای نوین برای جوانان و نوجوانان دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه تا به امروز از اندوخته‌های دانشگاهی در بستر اجتماع کمتر استفاده شده است، گفت: دستاوردهای علمی دانشگاه باید با واقعیت جامعه منطبق باشد تا اثرات مثبت آن را مشاهده کنیم چراکه این اثرات، عامه پسند شود، بسیار راهگشا است.

مدیر کل امور اجتماعی استاداری همدان نیز در ادامه گفت: تعدد کانون‌های خدمات‌رسانی در حوزه اجتماعی فرهنگی حاشیه شهر ضروری است و باید دانشگاه علوم پزشکی، کانون‌های بهزیستی و سلامت شهری، شهرداری و شورای اجتماعی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مهرداد نادری فر افزود: در سال جاری طرح تحقیقاتی بررسی از فضای مجازی و تاثیرات اجتماعی فرهنگی آن در استان همدان به سفارش استانداری و توسط دانشگاه بوعلی سینا انجام شد که در ایم جلسه نتایج این تحقیق بررسی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: این تحقیق، تاثیرات فضای مجازی بر افراد را مورد بررسی قرار داد که نتایج آن در مورد نوع و کمیت افراد متفاوت بود .

مریم پورجمشیدی با بیان اینکه 1/54 درصد کاریران اینترنت در ایران هستند، اظهارکرد: از نظر نوع استفاده بیشترین استفاده در حوزه تفریحات و سرگرمی و کمترین نوع استفاده مسائل تجاری و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رده سنی نوجوانان بیشتر از دیگر اقشار از فضای مجازی استفاده میکنند، تصریح کرد: افرادی که دارای مدرک دکتری هستند، کمترین میزان استفاده از فضای مجازی را نسبت به دیگر مقاطع دارند.  

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا افزود: انسجام خانواده، باورهای دینی، مذهبی و حجاب، سبک زندگی و همگرایی فرهنگی از جمله نتایج تأثیر فرهنگی فضای مجازی است که تاثیرات فضای مجازی بر آنها مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در بعد اجتماعی نیز امنیت سلامت اجتماعی، اخلاق اجتماعی، مسئولیت پذیری و آگاهی‌های اجتماعی، تقابل سنت و مدرنیته از نتایج این تحقیق هستند، عنوان کرد:  طیق تحقیقات انجام شده، تاثیر فضای مجازی بر بعد اجتماعی کاملاً منفی بوده است .

کارشناس امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی همدان نیز در ادامه جلسه گفت: هدف بهزیستی حضور فعال در کانون‌های که بیشترین آسیب اجتماعی را دارند حضور فعال داشته باشیم .

ناصر شایگان ادامه داد: مناطق خضر، حصار مطهری و حصار امام خمینی، سه نقطه آسیب‌پذیر هستند که پایگاه اجتماعی در آنها فعال است و منطقه دیزج نیز به این مناطق اضافه خواهد شد.

وی هدف از این فعالیت را حساس‌سازی مردم و مسولان به مناطق محروم  شهر دانست و افزود: این امر همکاری و حمایت همه دستگاههای مربوطه را می‌طلبد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر