English

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر مطرح کرد:

ایده های جوانان اندیشه ورز اجرایی می شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایرگفت: طرح، ایده و اندیشه هایی که از سوی جوانان در هیات های اندیشه ورز ارایه می شود، باید قابلیت اجرا پیدا کند.

ایده های جوانان اندیشه ورز اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به فعالیت هیات های اندیشه ورز جوانان این شهرستان گفت: طرح، ایده و اندیشه هایی که از سوی جوانان در هیات های اندیشه ورز ارایه می شود، باید قابلیت اجرا پیدا کند.

 در ادامه سعید کتابی بیان کرد: از زمان تشکیل هیات اندیشه ورز در استان، این هیات با پنج کارگروه تخصصی در حوزه های فرهنگی و هنری، سیاسی، اشتغال و کارآفرینی، اقتصادی و علمی و آموزشی در ملایر شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: هیات های اندیشه ورز جوان به عنوان مشاوران فرماندار هر طرح و ایده خلاقانه ای که ارایه می کنند، به طور قطع نتیجه بخش است و می تواند خروجی های خوبی برای شهرستان داشته باشد.

نماینده مجلس ملایر هم در نشست تخصصی بررسی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات اندیشه ورز جوان ملایر اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان به وظیفه اصلی خود می پردازند.

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس با تحقق آنچه که در قانون اساسی برای وظایف نمایندگان پیش بینی شده، سازگارتر است، افزود: در حال حاضر نمایندگان به جای پرداختن به قانونگذاری و نظارت برای حسن اجرای قوانین، بیشتر پیگیر مشکلات حوزه انتخابیه خود هستند.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس در عمل نمایندگان درگیر وظیفه اصلی خود می شوند و نگاه ملی و کشوری دارند.

کاظمی لیستی و حزبی شدن انتخابات را یکی از محاسن استانی شدن انتخابات مجلس برشمرد و ادامه داد: شورای نگهبان نیز با حزبی شدن انتخابات موافق است و با اجرای این طرح، نقص بزرگی که سیستم کنونی انتخابات ما دارد، برطرف می شود.

وی ورود افراد نخبه و شاخص تر به مجلس، کاهش درگیری های فردی و محلی و مسایل منطقه ای نمایندگان، پرداختن به مسئولیت های ملی و استانی و افزایش نظارت ها را از دیگر نقاط قوت استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه این طرح معایب و محاسنی دارد که باید برطرف شود، اظهار داشت: استانی شدن انتخابات از آن جهت که ممکن است دسترسی مردم به نمایندگان کم شود، می تواند یک نکته منفی در باشد.

کاظمی کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس از دید شورای نگهبان را از دیگر نقاط ضعف این طرح برشمرد و گفت: در این طرح نامزد نمایندگی باید بین 15 تا 20 درصد از مجموع آراء را در حوزه فرعی خود و بالاترین رای را در استان کسب کند.

به اعتقاد وی ایران بالاترین حجم قانونگذاری و ناکارآمدترین قوانین را در دنیا داشته و مجلس ناظری ندارد؛ در حالیکه با استانی شدن انتخابات مجلس نظارت های نمایندگان بویژه در سطح ملی افزایش پیدا می کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین سپردن کارها به اندیشه ورزان جوان و استفاده از افکار و اندیشه جوانان را یک ضرورت برشمرد و افزود: با توجه به توسعه رو به رشد جوامع بویژه در حوزه علمی و فناوری، وقت آن است که اداره امور را به نسل جوان بسپاریم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از اندیشه و عمل جوانان و بهره گیری از نوآوری و تحول برای بهینه شدن امور کشور، باید از اندیشه، خرد و تجربه ارزنده نسل های اول انقلاب نیز استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر