English

فرماندار ملایر:

شهرداران و بخشداران در شناسایی بافت های فرسوده جدی باشند

فتحی گفت: در اجرای مقاوم سازی واحدهای روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرداران و بخشداران جدی باشند وباید روند پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ملایر را تا پایان 97 افزایش دهیم.

 شهرداران و بخشداران در شناسایی بافت های فرسوده جدی باشند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، فرماندار ملایر با اشاره به اینکه باید در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی به حد استاندارد برسیم، تصریح کرد: ضروری است بانک‌های عامل از ظرفیت‌های قانونی مانند سفته‌های زنجیره‌ای و سند مالکیت در اعطای تسهیلات استفاده کنند تا روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در ملایر با سرعت بیشتری انجام شود.

فتحی گفت: شهرداران و بخشداران در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بخش‌ها باید در راستای شناسایی بافت‌های فرسوده و معرفی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی جدیت بیشتری به خرج دهند شد.

فتحی با تاکید بر اینکه تاکنون 53 درصد از واحدهای روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است عنوان کرد: بنابراین باید در راستای تسریع روند مقاوم‌سازی 47 درصد باقیمانده از طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی این شهرستان اهتمام و‌جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش و ‌جدیت مسئولان در بخش مرکزی و شهرستان جوکار بزانجام شود تصریح کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی اشتغال ، معیشت و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

فرماندار ویژه ملایر خواستار تشکیل جلسه‌ای با رؤسای بانک‌های عامل در راستای رفع مشکلات و تسریع روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی تا پایان سال شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون 17 هزار و 400 فقره واحد روستایی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند که از این تعداد 36 هزار و 38 واحد عقد قرار داد شده است.

داود سوری تصریح کرد: از این تعداد واحد عقد قرار داد شده، 14 هزار و 519 واحد روستایی تاکنون پایان کار دریافت کرده‌اند. تاکنون معادل 53 درصد مساکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر این شهرستان مقاوم سازی شده و 47 درصد دیگر باقی‌ مانده است .

وی سهمیه امسال مقاوم سازی شهرستان را یک هزار و 800 فقره با میزان تسهیلات 25 میلیون تومانی اعلام کرد و افزود: هم اکنون از این تعداد 812 فقره ابلاغ و 419 فقره به بانک معرفی شده است .

مدیر بنیاد مسکن ملایر با بیان اینکه از سهمیه مقاوم سازی شهرستان تاکنون 108 فقره عقد قرار داد شده است، ابراز کرد: با توجه به حساسیت بالای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی قبل از بروز حوادث غیر مترقبه ،خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها در پذیرش سند ملکیت برای ضمانت تسهیلات هستم.

سوری افزود: هم اکنون 73 درصد از واحدهای روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر ملایر با 20 هزار و 117 واحد دارای سند ماکیت هستند که بانک‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای پرداخت تسهیلات استفاده ‌کنند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 هزار واحد فرسوده در روستاها و شهرهای زیر 5 هزار نفر فاقد مقاوم‌سازی هستند، گفت: در این زمینه نیازمند تعامل و همراهی بانک‌های عامل هستیم که با پذیرش سند‌ ماکیت به عنوان ضمانت بتوانیم روندپرداخت تسهیلات و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی شهرستان را تا پایان سال 97 افزایش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر