English

جاذبه متولیان فرهنگی باید ببیشتر از دافعه آن ها باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت:انتظار می‌رود که معاونت فرهنگی نگاه همه‌جانبه به موضوعات و طیف‌های مختلف داشته و از انحصار در کارهای فرهنگی خودداری کند زیرا جاذبه متولیان فرهنگی در شرایط فعلی باید بسیار بیشتر از دافعه باشد.

جاذبه متولیان فرهنگی باید ببیشتر از دافعه آن ها باشد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، طالقانی ورکشی بابیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری از فرهنگ به‌عنوان هوا یاد می‌شود افزود: انسان بدون غذا و آب به مدت چند روز می‌تواند دوام بیاورد، اما بدون هوا بیش از چند دقیقه زنده نمی‌ماند و این مثال، اهمیت مقوله فرهنگ را نشان می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: در عصر ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) نیز چند اتفاق عمده و اساسی رخ می‌دهد که نخستین واساسی‌ترین رویداد، اصلاح بنیادی فرهنگ است.

 طالقانی ورکشی گفت: امیدواریم معاون جدید دانشجویی و فرهنگی واحد همدان نیز برای ایجاد ‌هوای تازه و جدید با نوآوری در حوزه فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های جدید در حوزه فرهنگ و تعیین راهبردها و راهکارهای کلان دانشگاه در شورای فرهنگی و احیای کمیته‌های فرهنگی با توان مضاعف و روبه‌جلو حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز با قدرانی و تشکر از زحمات علی‌اکبر حائری موحد، معاون سابق فرهنگی دانشگاه گفت: وی بازوی قوی مدیریتی دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته استان همدان است و باوجود آن که حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های دانشگاه است، با گرد هم‌ آوری یک تیم کاری منسجم و پویا، امور محوله را با توفیق کامل به انجام رساند.

سعید جامه بزرگی افزود: حوزه دانشجویی و فرهنگی جزو موفق‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد بوده و در مباحث درآمدزایی در واحد همدان نیز، معاونت دانشجویی و فرهنگی، مهم‌ترین و بیشترین سهم را ایفا کرده است.

انحصارطلبی در امور فرهنگی دانشگاه جایز نیست

سید علی‌اصغر تروهید، معاون هیئت عالی نظارت در منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه معاون سابق دانشجویی و فرهنگی واحد همدان، فردی ولایت‌مدار و متعهد بود، عنوان کرد: وی هیچ‌گاه مصالح شخصی و منافع خود را به منافع دانشگاه ترجیح و از معاون جدید نیز انتظار می‌رود که نگاه همه‌جانبه به موضوعات و طیف‌های مختلف داشته و از انحصار در کارهای فرهنگی خودداری کند زیرا جاذبه متولیان فرهنگی در شرایط فعلی باید بسیار بیشتر از دافعه باشد.

معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد همدان نیز ایجاد تغییر در بدنه اجرایی دانشگاه را امری لازم برشمرد و افزود: این کار موجب ارتقاء سیستم اداری شده و کارآمدی هرچه بیشتر و افزایش ظرفیت‌های نهفته را به دنبال دارد.

علی‌اکبر حائری موحد بیان کرد: دانشگاه آزاد در همه این سال‌ها به من آبرو داد و خدای را شاکرم که در مجموعه‌ای‌ بسیار عالی و پاک خدمت‌رسانی کرده و می‌کنم.

معاون جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد همدان نیز گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی حوزه فرهنگی و دانشجویی، کار فردی یا گروهی به‌تنهایی کفایت نکرده و یاری و همراهی همه عناصر فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، کمک شایانی به توفیق این بخش بزرگ و گسترده می‌کند.

علی طاهری افزود: همه اهتمامم بر تولید و بازتولید فضای فرهنگی پیشگام و روبه‌جلو بوده و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کرده‌‌اند، فرهنگ امری بسیار حیاتی برای جامعه به‌ویژه در دوره فعلی برای جامعه و دانشگاه است.

در این آیین با قدردانی از تلاش‌های علی‌اکبر حائری موحد، علی طاهری به عنوان معاون جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد همدان معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر