English

۱۰ میلیون تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس صادر شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: ۱۰ میلیون و ۲۵۳ هزار تن کالا سال گذشته از این منطقه ویژه به خارج از کشور صادر شد که با رشد ۱۴۹ درصدی یک جهش بی‌نظیر را نشان می‌دهد.

10 میلیون تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، محمدرضا پیرحسینلو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اظهار داشت: ارزش این میزان کالای صادراتی از این منطقه، دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که از افزایش ۲۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است.
 
وی بیان کرد: این درحالی است که سال ۱۴۰۱ افزون‌بر چهار میلیون و ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ دلار از اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس به خارج از کشور صادر شد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس همچنین با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، هشت میلیون و ۹۱۰ هزار تن انواع موادمعدنی در این منطقه ویژه تولید شد، اظهار کرد: میزان تولیدات این منطقه ویژه در سال گذشته به بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ماقبل آن رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
 
پیرحسینلو ابراز کرد: تنوع تولید محصولات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس طی سال گذشته چشمگیر بوده اما می‌توان گفت که «اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله» از مهم‌ترین تولیدات این منطقه بوده است.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌دلار در این منطقه فعالیت دارند، تصریح کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به این که دولت، دغدغه معیشت و امنیت شغلی کارگران را دارد و از سویی تلاش می‌کند تا فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود، گفت: ما نیز به سهم خود طرح‌های توسعه‌ای بسیاری را در دست اقدام داریم و زیرساخت‌ها نیز برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت خواهد شد که امیدواریم زمینه برای سرعت گرفتن اشتغال‌زایی فراهم شود.
 
پیرحسینلو در ادامه اشتغال‌زایی را میوه‌ تولید و جذب سرمایه‌گذار را کلیدی برای دستیابی به این هدف برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم برای یک‌هزار و ۵۳۳ نفر شغل ایجاد کنیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای این منطقه ویژه بود؛ این مساله پویایی و رونق این منطقه عظیم صنعتی را نشان می‌دهد.
 
پیرحسینلو در خصوص نحوه استخدام این نیروها نیز گفت: بیشتر این نیروها از طریق سایت مدیریت کار و خدمات اشتغال مجموعه و در شرکت‌های مستقر به کارگیری شدند.
 
وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، تصریح کرد: به‌طور قطع در سال‌جاری نیز روند رشد میزان تولید و صادرات در این منطقه ویژه شکسته خواهد شد و امسال توانمندی کارگران و کارکنان سختکوش را با ثبت رکوردهای جدید بیشتر نمایان خواهیم کرد.
 
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهز به نوار متحرک تخلیه و بارگیری به‌طول ۳۲ کیلومتر به‌عنوان قطب تولید فولاد، آلومینیوم و فلز روی در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزارو ۴۸ نفر در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد؛ هدفگذاری این منطقه ویژه تا افق ۱۴۱۰ توسعه منطقه اقتصادی- صنعتی سرآمد با فراهم آوری زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مورد نیاز برای تولید ۳۰ میلیون تن محصولات فلزی است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه