English

استاندار هرمزگان:

زنجیره صادراتی گچ از بنادر هرمزگان نیازمند اصلاح است

استاندار هرمزگان با اشاره به صادرات گچ از بنادر استان گفت: نیازمند برخی اصلاحات در زنجیره صادراتی گچ از هرمزگان هستیم که در این راستا سه نقطه شامل پس‌کرانه بندر شهید رجایی، ترمینال بزرگ مواد معدنی بندر شهید رجایی و مجمتع ایزوایکو مدنظر قرار گرفته است.

زنجیره صادراتی گچ از بنادر هرمزگان نیازمند اصلاح است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: در حوزه صادرات گچ، استان هرمزگان تا سال ۹۹ صادرات خوبی داشت اما پس از این سال صادرات متوقف شده بود و بعد از راه‌اندازی بندرگاه خمیر و جاده‌های منتهی به این بندر شاهد جهش در حوزه صادرات گچ هستیم.

دوستی با اشاره به صادرات قیر کشور از استان هرمزگان اظهار کرد: برای اینکه ارزش افزوده در زمان فروش قیر کشور بیشتر شود؛ مقرر شد بسته‌بندی مطابق خواست کشور مقصد انجام شود، باتوجه به اینکه بسته‌بندی کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی درون استفاده کرد این کار هم می‌تواند کمکی به این بنگاه‌ها باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به ظرفیت استان در زمینه ذخیره سیلیس نیز گفت: در حوزه معادن سیلیس، پهنه باغات در حال اکتشاف است و امیدوارم در چند ماه آینده نتیجه اولیه این اکتشافات را داشته باشیم و پس از اطلاع از این نتایج بتوانیم زنجیره کامل سیلیس را در استان داشته باشیم.

دوستی اظهار کرد: در بنادر سیریک، تیاب و خمیر از محل واردات در قبال صادرات ۱۰میلیون دلار درآمد کسب شد که به نسبت سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است و می‌تواند سبب رونق صادرات و تجارت استان شود.

وی همچنین در این نشست با تاکید برحمایت از ایجاد زنجیره‌های شیشه در استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه زنجیره شیشه استان، حلقه‌های بالای این زنجیره، فعالیت خوبی دارند و بزرگترین واحد شیشه کشور که واحدی هزار تنی است؛ امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد اما سایر زنجیره‌های شیشه خاص صنعت خودرو و صنعت ساختمان نیز نیازمند توسعه است.

دوستی در پایان ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز زنجیره شیشه کارهای خوبی انجام گرفته و پست برق فشار قوی و خطوط انتقال آن درحال اجرا شدن است و تا دیماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه