English

افزایش ۶۰ درصدی استفاده از خدمات ماموگرافی در بیمارستان قشم

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: تعداد ۲۱۲ نفر از ساکنین جزیره قشم از خدمات ماموگرافی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش 60 درصدی استفاده از خدمات ماموگرافی در بیمارستان قشم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، سید محمود احمدی رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم  با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان، اظهار داشت: ماموگرافی بهترین روش تشخیص این بیماری است و می‌تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم بیان کرد: این خدمت توسط دو متخصص رادیولوژی خانم در بیمارستان انجام می‌شود و بانوان بالای ۴۰ سال می‌توانند در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با مراجعه به این مرکز از خدمات ماموگرافی بهره‌مند شوند.

 احمدی در ادامه به ضرورت انجام معاینات دوره‌ای و غربالگری سرطان پستان در بانوان تاکید و اظهار کرد: علاوه بر ماموگرافی، بانوان باید به طور منظم توسط پزشک معاینه شوند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک، به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم در ادامه به عوامل پیشگیری از سرطان پستان اشاره کرد و گفت: پرهیز از مصرف سیگار و الکل، انجام ورزش منظم و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله مواردی هستند که می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری نقش موثری داشته باشند.

وی در پایان از بانوان خواست تا با رعایت سبک زندگی سالم و انجام معاینات دوره‌ای، در جهت پیشگیری از سرطان پستان گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه