English

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در بندرعباس:

شناخت خود و رشد آگاهی، مهم‌ترین درس شب قدر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سحرگاه ۱۹ ماه مبارک رمضان در بندرعباس گفت: براساس روایت ها شب قدر بهترین فرصت برای رشد خودآگاهی در انسان است.

شناخت خود و رشد آگاهی، مهم‌ترین درس شب قدر است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عبدالحسین خسروه پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سحرگاه ۱۹ رمضان در جمع مردم شب زنده دار مسجد علی ابن ابی طالب شهرستان بندرعباس اظهار داشت: یکی از برترین عبادات در شب قدر، علم آموزی است که بزرگان و دین ما بسیار به آن سفارش کرده است.

وی به اهمیت مهارت آموزی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: آموختن مهارت های زندگی، اندیشیدن و تفکر خلاق داشتن، و دیگر مهارت ها را در جامعه باید گسترش دهیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهارت خود آگاهی را یک ضرورت برای بشر امروز دانست و بیان کرد: اگر انسان هویت خود را نشناسد، بسیار خطرناک است و زندگی او را دچار یأس و ناامیدی می کند و در شکست هایی که در زندگی برخورد می کند بدون تردید دیگر نخواهد توانست خود را بازیابی کند و ادامه مسیر دهد.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: علم و دانش با مهارت فرق دارد، اگر پدران ما دارای فرزندان زیاد بودند و در تربیت فرزندان موفق هم بودند به سبب اینکه مهارت تربیت فرزند را داشتند اما امروز گاه می بینیم که خانواده‌ای با بک یا دو فرزند با وجود علم اما مهارت تربیت فرزند ندارد و دچار برخی از آسیب ها می شوند.

وی اظهار کرد: سراسر قرآن درس و آموزه مهارت است، قصه های پیامبران از آدم تا خاتم مهارت زندگی برای آشنایی انسان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شاعران نیز برگرفته از قرآن، شعرهایی که می سرودند در بخش های از آنان برای فراگیریِ درسِ مهارتِ زندگی برای انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه مهمترین مهارت زندگی را خود آگاهی دانست و گفت: خداوند در سوره مائده می فرماید خودتان را بیابید و اگر هدایت شوید کسی شما را نمی تواند آزار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین علیه السلام در حدیث من اعرف نفسه فقد عرفه ربه نیز تاکید می‌کند که شناختِ خود، یک ضرورت برای انسان است و مهمترین درس شب های  قدر برای انسان رشد خود آگاهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه