English

غربالگری بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هرمزگان در پویش ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان‌ماه در هرمزگان گفت: تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار و ۲۵۵ نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه غربالگری شده اند.

غربالگری بیش از 200 هزار نفر در هرمزگان در پویش ملی سلامت
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: در این طرح بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال در همه واحد‌های بهداشتی به صورت رایگان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این پویش شناسایی و کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا است.

جاودان افزود: در صورتی که این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن راحت‌تر است.

وی گفت: گروه هدف در پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۴۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: تاکنون در جمعیت بالای ۱۸ سال که در این پویش غربالگری شده‌اند، ۳۴۳ مورد مبتلا به دیابت و ۵۵۷ مورد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده است. با این تعداد، جمع کل مبتلایان به دیابت در استان به ۵۵ هزار و ۳۶۴ نفر و جمع کل مبتلایان به فشار خون بالا به ۱۲۲ هزار و ۳۰۱ رسید.

به گفته جاودان، تغییر سبک زندگی از دلایل اصلی افزایش بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشارخون بالا، سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت است که برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی همچون کاهش مصرف غذا‌های آماده پرچرب، شیرین و شور، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و پرهیز از مصرف دخانیات بسیار کمک کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با توجه به فرصت باقی مانده، از همه افراد بالای ۱۸ سال تقاضا داریم به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع، برای غربالگری به مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند تا از وضعیت ابتلا به بیماری دیابت و پرفشاری خون آگاهی یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه