English

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

۳۰ خانه عالم در دست ساخت است/طرح امامان محله در هرمزگان موفق بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: 30 خانه عالم نیز در دست ساخت است که 10 خانه آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

30 خانه عالم در دست ساخت است/طرح امامان محله در هرمزگان موفق بود
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست شورای تبلیغ هرمزگان در تشریح فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در هرمزگان بیان داشت: تبلیغات اسلامی به عنوان سازمان تولید فکر جدی در کشور شناخته می شود. هدف تشکیل سازمان تبلیغات متحد کردن همه ظرفیت ها در حوزه تبلیغ کشور است.

وی اظهار داشت: بنیاد هدایت متولی ترویج شبکه امامت و توانمندسازی طلاب محلات است و توانسته گفتمان امام محله را در کشور نهادینه کند. همچنین جذب و گزینش امامان جدید در دو نقطه روستا و پایگاه های اجتماعی از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶۰ خانه عالم در هرمزگان وجود دارد که بخشی از روحانیون طرح هجرت و برخی نیز روحانیون مستقر در آن ساکن هستند.

حجت‌الاسلام حقانی با بیان اینکه چالش ما در استان نبود خانه عالم در مساجد شهری است، تصریح کرد: ۳۰ خانه عالم در سطح هرمزگان نیز در دست ساخت است که ۱۰ خانه آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ۹۰ درصد خانه های عالم را سایر دستگاه ها و نهادها ساخته اند و متاسفانه در ساخت برخی از این خانه ها، جانمایی درست نشده است و به همین دلیل نیز خالی هستند.

وی افزود: ۱۲۴ روحانی مستقر در روستاهای استان وجود دارد. در ماه رمضان گذشته هزار مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شد. هشت هزار و ۹۱۳ فعالیت تبلیغی از استان هرمزگان در سامانه شمع به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام حقانی ابراز داشت: دوره های آموزشی با موضوع کودک، خانواده و فن بیان ویژه مبلغان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اگر فرایند مرزبندی ها برداشته شود و هرجا که کار خوبی کلید بخورد همه پای کار باشند اتفاق خوبی در حوزه تبلیغ دینی و مذهبی در استان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه چهار مدرسه صدرا در هرمزگان وجود دارد که یک مدرسه پسرانه و یک دخترانه در بندرعباس و شهرستان های رودان و میناب نیز هر کدام یک مدرسه دارند، اظهارداشت: با توجه به اینکه استقبال دانش آموزان برای مدرسه دخترانه صدرا بسیار بالاست. ساختمان مدرسه دخترانه صدرا در حال تخریب است و می توان گفت که تنها مدرسه کانکسی شهر بندرعباس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه