English

رئیس شیلات ایران:

تولید ۲ برابری میگوی پرورشی در دستورکار است

رییس سازمان شیلات ایران گفت: ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به پرورش آبزیان در هرمزگان منجر به افزایش ۲ برابری تولید میگوی پرورشی در کشور خواهد شد و میزان تولید به ۶۰ هزار تُن معادل ۲ برابر تولید فعلی می رسد.

تولید ۲ برابری میگوی پرورشی در دستورکار است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، سید حسین حسینی در بازدید از ظرفیت‌های آبزی پرورشی شهرستان قشم که به منظور سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش آبزیان در استان انجام شد، افزود: اراضی مستعد پرورش میگو در استان هرمزگان افزون بر ۵۰ هزار هکتار است که از این میزان افزون بر ۹ هزار هکتار آن در منطقه مهرگان شهرستان بندرلنگه قرار دارد و فرصتی برای سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید آبزیان پرورشی مساوقی با افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور است، بیان کرد: باتوجه به صادراتی بودن میگوی پرورشی، در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن میگو به ارزش۱۸۰ میلیون دلار صادر شد که برای کشور ارزآوری بسیار مناسبی داشته است.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: شیلات به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار بالقوه هرمزگان بوده که می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت برای ایجاد سرمایه‌گذاری پایدار در جهت توسعه اشتغال و رونق این استان و کشور بر روی آن تکیه کرد.

حسینی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب استان هرمزگان به‌ویژه در حوزه تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس گفت: استان هرمزگان توانسته با برخورداری از ظرفیت‌های شیلاتی خود رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد که این موضوع بیانگر نقش مهم شیلات هرمزگان در جایگاه جهانی شیلات کشور است.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه امکان سرمایه‌گذاری در زمینه تکثیر و پرورش ماهی در قفس، تکثیر و پرورش سایر آبزیان، امکان سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مختلف تبدیلی شیلات از ظرفیت‌های شیلاتی استان است، گفت: در صورت حمایت و ورود سرمایه‌گذاران توانمند شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان در زمینه‌های شیلاتی خواهیم بود.

مسعود بارانی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در حوزه آبزی پروری و لزوم حمایت از توسعه صنعت شیلات با توجه به صادراتی بودن محصولات شیلاتی بیان کرد: تولید آبزیان پرورشی راهی مطمئن برای افزایش ارزآوری در کنار تامین امنیت غذایی است.

وی، وجود ظرفیت‌های پرورش میگو، مراکز تولید و تکثیر لارو میگو، امکانات صید صنعتی و همچنین قابلیت پرورش ماهیان در قفس (باشناسایی قابلیت تولید ۱۱۳هزار تن) را از دیگر ظرفیت‌های مهم بخش شیلات استان هرمزگان عنوان کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران به همراه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امورفناوری وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت ماهان و تیم اقتصادی وی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران و مدیرکل شیلات هرمزگان از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان قشم به منظور سرمایه گذاری در این حوزه بازدید کردند.

گفتنی است استان هرمزگان با برداشت سالیانه افزون بر ۳۱۵ هزار تُن انواع آبزیان و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه