English

توصیه های پیشگیرانه پلیس هرمزگان به شهروندان در پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، به منظور پیشگیری از وقوع سرقت موتورسیکلت، توصیه‌های لازم را به شهروندان ارائه کرد.

توصیه های پیشگیرانه پلیس هرمزگان به شهروندان در پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ علی اکبر خرمی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: بدون شک بهترین مکان برای نگهداری موتورسیکلت، پارکینگ می باشد. درهرنقطه از شهرکه قصد رها نمودن موتورسیکلت خودرا دارید، آن را به پارکینگ های عمومی سطح شهر بسپارید. درصورت عدم وجود پارکینگ، مطمئن شوید که موتورسیکلت خود را در منطقه ای پرتردد، با روشنایی کافی و در محدوده دید دوربین های مداربسته پارک و آن را به تجهیزات غیرقابل حرکت مانند تیرهای چراغ برق ویا میله های ثابت قفل کنید.

به گفته وی، موتورسیکلت خود را به ابزارهای ایمنی مانند سوئیچ مخفی، قفل با شاخ، قفل و زنجیر ضد برش تجهیز کنید.

سرهنگ خرمی گفت: استفاده از قفل دیسک با بی حرکت کردن چرخ موتورسیکلت از سرقت آن جلوگیری می کند. هنگام خرید قفل دیسک مطمئن شوید که برای دیسک موتورسیکلت شما مناسب است. برای بالابردن امنیت موتورسیکلت ، بهتر است که از دو قفل دیسک به صورت همزمان استفاده کنید. درصورتی که قصد ساخت کلید یدکی برای موتورسیکلت خود دارید، شخصا نظارت و از واگذاری کلید به افراد ناشناس خودداری کنید.

رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان عنوان داشت: هیچ گاه موتورسیکلت خود را حتی برای انجام کارهای کوتاه مدت، به صورت روشن رها نکنید و زمانی که موتورسیکلت خودرا خاموش می کنید، از برداشتن سوییچ غافل نشوید وشرایط رابرای سارقان آماده نکنید. حتی اگر درگیر حوادثی مانند تصادف و یا درگیری شدید، اولین قدم سوییچ موتورسیکلت رابردارید.

سرهنگ خرمی افزود: راکبان استفاده از دزدگیر را برای افزایش ایمنی موتورسیکلت خود فراموش نکنند، یکی از آسانترین راه ها برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده از دزد گیر می باشد که با فعال شدن، موجب انصراف سارقان از موتورسیکلت شما خواهد شد.

وی تشریح کرد: برای داشتن بهترین عملکرد ضد سرقت، لازم است بیش از یک مورد از روش های پیشگیری از سرقت را به طور همزمان استفاده کنید. هرچه از تجهیزات ایمنی بیشتری روی موتورسیکلت خود استفاده کنید، احتمال اینکه سارقان موتورسیکلت شما را برای سرقت انتخاب کنند خیلی کمتر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه