English

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

جایگاه شورای گفت و گو در ارزیابی های وزارت کشور مطلوب است

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: ارتقای جایگاه استان در ارزیابی وزارت کشور نشان می‌دهد که این شورا در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد چنانچه در بسیاری از شاخص‌ها جایگاه مطلوب به دست آمده است.

جایگاه شورای گفت و گو در ارزیابی های وزارت کشور مطلوب است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد‌ رضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در هشتادویکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با ریاست استاندار هرمزگان اظهار داشت: در ارزیابی عملکرد شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که توسط وزارت کشور انجام شده است شورا ها را در چهار گروه ارزیابی و دسته‌بندی کرده که استان هرمزگان در دسته دوم قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، تاکید‌ کرد: با آسیب‌شناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سالی که گذشت، تلاش خواهیم کرد در سال جاری رتبه مطلوب‌تری را برای استان کسب کنیم.

صفا در ادامه با بیان اهمیت حمل و نقل دریایی استان هرمزگان، گفت: تنها استانِ دارای ناوگان حمل و نقل دریایی مسافربری، هرمزگان است و ۳۹ شناور به صورت مستمر این وظیفه را که منجر به توسعه گردشگری و توسعه اجتماعی می‌شود بر عهده دارند از این رو لازم است این ناوگان نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: جدیدا بین دبی و شارجه، خطوط شناوری دریایی راه‌‌اندازی شده است که نرخ آن برای یک مسیر ۱۵ دقیقه‌ای، ۱۵ درهم است که بسیار بالاتر از قیمت ابلاغی در هرمزگان است، از این رو درخواست داریم در بحث قیمت‌گذاری نیز به شناورداران هرمزگانی کمک شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، با اشاره به بالابودن قیمت تمام شده‌ی شناورهای ساخت داخل، گفت: دولت هر جایی که قیمت تمام شده‌ی محصولات تولید ملی مانند خودرو بالا می‌رود از مکانیزم واردات استفاده می‌کند از این رو باید از این طریق و با ایجاد توازن، به طوری که شناور‌سازان نیز متضرر نشوند، به سمت واردات شناورهای دسته دوم خارجی نیز حرکت کرد.

صفا عنوان کرد: اتاق بازرگانی آماده است در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نهایت همکاری را داشته باشد و از مهر ماه نیز گزارشات اقتصادی شامخ توسط اتاق بازرگانی استان به مدیران ارسال خواهد شد.

وی از توافقاتی بین اداره کل امور مالیاتی هرمزگان و اتاق بازرگانی استان نیز خبر داد و گفت: ۳۴ شرکت بزرگ هرمزگان در حال حاضر، خارج از استان مالیات خود را پرداخت می‌کنند که می‌توان با عزم همگانی این مسئله را در پرداخت عوارض و مالیات‌ها حل کرد تا منافع فعالیت آن‌ها به استان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه